سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ آبان ۱۳۹۳ در ۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

توصیه‌های رییس سازمان سینمایی برای جشنواره فیلم کوتاه تهران

ayubi-kootah1

مراسم تقدیر از داوران جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

مراسم تقدیر از داوران جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، جلسه تقدیر از هیات داوران سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمد احسانی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان، سید مهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، آرش امینی مدیر امور جشنواره ها و بین الملل سازمان سینمایی، رمضانعلی حیدری مشاور راهبردی، نصرت الله مرادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان سینمایی و جمعی ازهیات های انتخاب و داوری سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه برگزار شد.

حجت‌الله ایوبی در این مراسم یادآور شد: فکر می کنم مهمترین موفقیت دوستان انجمن جوان این است که بزرگانی مانند شما به سینمای کوتاه کمک می کنند زیرا جایی که شما باشید حتما ایده های خوب می جوشد. امیدوارم تا زمانی که هستیم شما را در کنار خودمان داشته باشیم. وقتی وارد شهرستان های مختلف می رود فضای مثبتی را در نگاه فیلمسازان می بینیم که مهمترین دلیل این موفقیت است که خود را جزیی از انجمن سینمای جوان می دانید.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: باید بدانیم کجاها باید باشیم و چه جاهایی نباید باشیم موفق خواهیم بود. یکی از این بخش‌ها که دولت باید حضور داشته باشد هنر و تجربه بود که نتایج قابل توجهی داشته است. به رغم دسترسی جوانان به اطلاعات، آموزش با رویکرد جدید همچنان ضروری است. امروز به حدی بمباران اطلاعاتی داریم که باید به جوانان علاقمند بگوییم سراغ چه چیزهایی بروند تا از عمر خود به بهترین نحو استفاده کنند.

ayubi-kootah2

وی تصریح کرد: انجمن سینمای جوان یکی از امتیازات سینمای ایران است و این نهاد هرچه غیر دولتی باشد موفق‌تر خواهد بود. هرجا پای دولت ها وسط باشد مشکلات بیشتر خواهد شد از این رو واسپاری امور به بخش خصوصی ضروری است و تجربه های حاصل شده در سینما نیز نشان از این امر دارد. باید یاد بدهیم به مردم که فیلم کوتاه ببینند و ما آماده ایم برگزیدگان فیلم کوتاه را به عنوان بسته‌های مشخص تهیه و در اختیار علاقمندان قرار دهیم. از امروز به فکر جشنواره بعدی باشیم و سعی کنیم در هر جشنواره نوآوری داشته باشیم.

حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان نیز در ابتدای این مراسم درباره برگزاری جشنواره توضیحاتی ارائه کرد. امسال۴۸۲۶ عنوان فیلم کوتاه متقاضی حضور در جشنواره بودند که این آمار شامل ۳۰۴۰ عنوان فیلم خارجی و ۱۷۸۶ عنوان فیلم ایرانی بود و بعد از بازبینی هیات انتخاب در بخش ملی در مجموع ۱۸۲ عنوان فیلم ،در بخش بین الملل ۱۰۴ عنوان فیلم ،در بخش های جنبی ۳۷ عنوان فیلم و در بخش بزرگداشت و مرور آثار ۱۳ فیلم به نمایش در آمد.

در این مراسم داوران حاضر نظرات خود را درباره وضعیت فیلم کوتاه و جشنواره تهران بیان کردند. امیرشهاب رضویان پس از اظهار نظر این فیلمسازان در جمع بندی نهایی گفت: بودجه اندک سینمای جوان باید صرف تولید شود و انجمن باید به صندوقی برای حمایت از تولید آثار کوتاه تبدیل شود. جشنواره فیلم کوتاه تهران اگر همه آثارش برای شهرستان ها برود این مهم می تواند بهترین آموزش باشد.

امیرشهاب رضویان، مهدی نادری، فرشته طائرپور، هومن بهمنش، روانبخش صادقی و حسن دزواره از جمله کسانی بودند که در این مراسم چند دقیقه صحبت کردند.