سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

«آرمانشهر» نگاه فراملی دارد/ اکران فیلم ۳ زبانه همراه با زیرنویس در جشنواره فجر

arman-shahr

فیلم سینمایی «آرمانشهر» به کارگردانی حسن ناظر این روزها همزمان در مراحل صداگذاری و ضبط موسیقی قرار دارد.

فیلم سینمایی «آرمانشهر» به کارگردانی حسن ناظری این روزها همزمان در مراحل صداگذاری و ضبط موسیقی قرار دارد.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده این فیلم به سوره سینما گفت: تدوین «آرمانشهر» در اسکاتلند به پایان رسیده و محمود موسوی‌نژاد صداگذاری و آرمان موسی‌پور هم ضبط موسیقی را انجام می دهد. مراحل تصحیح رنگ در استودیو روشنا انجام شد. به جز حسن ناظر کارگردان، امیر آقایی نویسنده و دوستانی که کار صداگذاری و موسیقی را انجام می‌دهند و همایون ارشادی هیچ‌کدام از عوامل فنی و بازیگران ایرانی نبوده و هر یک از ملل مختلف به این فیلم پیوسته‌اند.

این تهیه‌کننده گفت: با توجه به اینکه سوژه بین‌المللی است و ما نگاه کاملا فراملی به این فیلم سینمایی داشتیم بعد از جشنواره فیلم فجر «آرمانشهر» برای اکران در فستیوال‌های مختلف آماده می‌شود. با توجه به موضوع قصه و حضور بازیگران فارسی زبان افغان و تاجیک بخش هایی از زبان فیلم، فارسی است اما به دلیل حضور شخصیت‌های اصلی قصه که هندی و اسکاتلندی هستند دو سوم دیگر فیلم به زبان هندی و انگلیسی است به همین خاطر زمان اکران، فیلم با زیرنویس فارسی نمایش داده می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره عوامل غیر ایرانی فیلم گفت: در این فیلم لیمید در نقش ویلیام بازیگر اول مرد، لینا الم در نقش جانان، ملالای ویکریا و بسکر پاتل، آنا ویکلی ، ممنون مقصودی، حاجی گل عصر، استون میدلتون، موکاش خان، هنا اسپیرت، پهلا فریر و ریگی گب بازی می‌کنند. بازیگران افغانی و هندی نیز در این فیلم هستند. همچنین هاکن بالسون مدیر فیلمبرداری، سوتر لند کالج طراح گریم، عارف منصوری مدیر هنری، توماس آی واتر بازنویسی نهایی و احمد کاووسی دستیار فیلمبردار از دیگر عوامل فیلم هستند.

وی افزود: در حال حاضر مراحل فنی فیلم رو به اتمام است و حتی پوستر هم طراحی شده و از هفته بعد رونمایی می شود. موضوع فیلم درباره یک زن افغانی است که همسرش ۸ سال پیش بر اثر جنگ قطع نخاع شده است. او قصد دارد دوباره امید را به خانه اش بازگرداند و به زندگی‌اش تداوم ببخشد و تنها راه این موضوع وجود یک بچه است. این زن تصمیم می‌گیرد با لقاح مصنوعی باردار شود و به همین دلیل برای انجام این کار به هندوستان می‌رود و…

محسن علی اکبری تهیه‌کنندگی فیلم های«استرداد»، «پنهان» و… را برعهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>