سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ در ۸:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

گلایه کارگردان از اکران نشدن فیلمش/ وضعیت مبهم «ارسال آگهی تسلیت»

ebrahimian

کارگردان فیلم سینمایی «ارسال آگهی تسلیت» گفت: ۴ بار اکران فیلمم عقب افتاده و سرمایه‌گذاران هم راضی به اکران آزاد نیستند.

کارگردان فیلم سینمایی «ارسال آگهی تسلیت» گفت: ۴ بار اکران فیلمم عقب افتاده و سرمایه‌گذاران هم راضی به اکران آزاد نیستند.

ابراهیم ابراهیمیان که اولین تجربه فیلم بلندش از شهریورماه قرار اکران داشت به سوره سینما گفت: تا الان سکوت کردم و تمایلی به صحبت نداشتم اما احساس می‌کنم باید گله‌ام را ازاین اتفاق بر زبان بیاورم. متاسفانه از شهریورماه تا الان چهار بار اکران فیلم عقب افتاده و الان که فصل پاییز هم رو به اتمام است هنوز حبیب اسماعیلی مسئول پخش هیچ خبری مبنی بر اکران نداده است. هنوز نمی دانم فیلمی مثل «ارسال آگهی تسلیت» که در جشنواره به خوبی دیده شد چرا باید در اکران با مشکل مواجه شود. در اینکه سینما دست یک عده خاص است و بقیه را به راحتی پس می‌زنند شکی نیست.

وی افزود: اما به هر حال در این شرایط دفتر پخش یا توان اکران ندارد یا واقعا نمی گذارند فیلم روی پرده برود. فیلم آنونس و تیزر و پوسترش هم آماده است اما چون سرمایه‌گذاران اصرار دارند فیلم با سرگروه نمایش داده شود امکان اکران آزاد وجود ندارد از طرفی سرمایه گذارهم دغدغه بازگشت سرمایه را دارد و از این منظر محق است اما به دلیل ترافیک فیلم هایی که در انتظار سرگروه هستند امیدی به نمایش فیلم قبل از جشنواره ندارم و از طرفی بعد از جشنواره هم اصلا زمان خوبی برای نمایش فیلم نیست، قبل از اکران نوروز عملا فیلم های روی پرده بازدهی مالی ندارند و دیده نمی‌شوند. اگر فیلمی در این دوره اکران می شود و فروش خوبی هم دارد همه می دانند که بحث دیگری دارد و از مسایل دیگری بهره می برد.

ابراهیمیان در رابطه با نمایش فیلمش درگروه هنر و تجربه گفت: اتفاقا فیلم من جنسی دارد که باید در گروه هنر و تجربه اکران شود چون کاری تجربی است با این تفاوت که همه عوامل همه حرفه ای هستند و از نظر ساخت در مدیوم سینمای حرفه ای جای دارد. ضمن اینکه سینمای هنر و تجربه هم بازگشت سرمایه ندارد این فیلم بدون یک ریال کمک با هزینه بخش خصوصی ساخته شد و اگر مساله بازگشت مالی نبود شخصا با اکران در این گروه موافق بودم اما این گروه برای فیلم های تجربی مستقل کاربرد دارد. در واقع فیلم من تلفیقی است از سینمای تجربی با کادر سینمای حرفه‌ای. «ارسال آگهی تسلیت» اثری قصه گو است که مخاطب را به خود جلب می‌کند و باید در چرخه صنعتی سینما قرار بگیرد.

ersale-agahi

وی افزود: فیلم هایی از این جنس کم نیستند. ما با سختی فیلم می سازیم و فیلم بعدی ام حتما شرایط سخت تری دارد، ولی دغدغه من فیلمسازی است و شاید زمان کار دوم دیرتر شود اما قطعا آن را خواهم ساخت چون برایش زحمت کشیدم و جز این کار دیگری بلد نیستم. من به همنسلانم اعتقاد دارم و فیلم‌هایشان را بسیار دوست دارم. همانطور که سال گذشته هم فیلم اولی ها و آنها که تجربه کمتری دارند واقعا آبروی جشنواره را خریدند و با همه احترامی که به پیشکسوتان سینما قائلم و معتقدم هرچه جوانان دارند از ایشان است، اما در سینما نتوانستند توقع مردم را برآورده کنند. به نظر من سینما باید چرخه بازنشستگی هم داشته باشد اما نه به معنی بازنشستگی در یک سن خاص. زمانی که فیلساز خودش به این نتیجه برسد که دیگر ایده‌ای تاثیرگذار ندارد.

ابراهیمیان که پروانه فیلم سینمایی «عادت نمی‌کنیم» را در دست دارد گفت: از آنجا که اغلب پروژه های سینمایی حاضر در جشنواره در حال تولید هستند بسیاری از عوامل مشغول به کارند و ما باید تا بعد از جشنواره فیلم فجر صبر کنیم. همچنین بازیگران مد نظرمان هم انتخاب شدند و منتظریم به محض پایان کارشان مذاکرات را آغاز کنیم. این فیلم چهار بازیگر اصلی دارد. «عادت نمی کنیم» درباره احمدرضا مقدم استاد برجسته دانشگاه است که به واسطه شک مهتاب همسرش، مسیر تازه ای پیش روی خود می‌یابد. این شک در بستر خانواده ریشه می‌دواند و به آرامی همه داشته‌های احمدرضا را تحت الشعاع قرار می‌دهد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>