سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آذر ۱۳۹۳ در ۳:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

«تابور» فیلمی از جریان متفاوت سینمای ایران/ تاثیرپذیری کارگردان از بعضی فیلم‌ها

taboor

نشست نقد وبررسی فیلم «تابور» ساخته وحید وکیلی‌فر روز گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد.

نشست نقد وبررسی فیلم «تابور» ساخته وحید وکیلی‌فر روز گذشته در خانه هنرمندان برگزار شد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی گروه هنر وتجربه ،دراین برنامه که اجرای آن را علی علایی برعهده داشت مانی باغبانی به عنوان منتقد این برنامه در سخنانی گفت :فیلم تابور به نظرم بهترین فیلم گروه هنر وتجربه است و متغلق به جریانی است که جدا از دیگر جریان‌های سینماست. این فیلم را به دو دلیل می پسندم یکی به خاطر اینکه سینماست و به خاطر همین خیلی آن را می پسندم. از سویی دیگر کارگردان حواسش بوده که چه کار می‌خواهد بکند و چه می خواهد و این نقطه مثبت قضیه است. با این وضعیت طبیعی است که این فیلم در غرب مورد استقبال قرار گیرد.

علی علایی منتقد سینما نیز که اجرای این برنامه را برعهده داشت گفت: نفس اکران فیلم‌ها در گروه «هنر و تجربه» در زندگی حرفه ای فیلمسازان تاثیر زیادی خواهد داشت. من با فیلمسازانی صحبت کرده ام که اکران نشدن فیلم‌هایشان باعث شده بود که روزهای سختی بر آنها سپری شود.

وحید وکیلی فر کارگردان فیلم «تابور» در صحبت‌هایی گفت: وقتی به «تابور» نگاه می کنیم کسانی که فیلمبین حرفه‌ای هستند رگه هایی از فیلم‌های دیگر دراین فیلم می بینند و این مسئله ناخود آگاه بوده است. بعضی‌ها می گویند این اولین فیلم تاریخ سینماست که اینگونه ساخته شده است ولی این نه اولین و نه آخرین فیلم است که اینگونه ساخته شده. ما وقتی فیلمنامه را به عباس کیارستمی و آقای صمدیان دادیم وقتی بازخوردها را گرفتیم باعث شد که تا به سمت ساخت فیلم حرکت کنیم.

کارگردان فیلم «تابور» در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال تماشاگری گفت: دوربین یک ناظر ضبط کننده است. دوربین چماق نیست. ابزار دست فیلمساز برای روایت کردن است. دوربین قرار نیست معجزه کند. در اینکه فیلم تابور خوب است یابد ویا مزخرف …هیچ بحثی نیست و هرکسی می تواند نظر خود را داشته باشد.