سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۳ در ۱:۵۲ ب.ظ چاپ مطلب

رامین‌فر در راه جشنواره فیلم فجر/ فضای خانوادگی و گرم در «مرگ ماهی»

rima-raminfar

ریما رامین‌فر از پروژه سینمایی «مرگ ماهی» با عنوان تجربه‌ای پر شور و نشاط یاد کرد.

ریما رامین‌فر از پروژه سینمایی «مرگ ماهی» با عنوان تجربه‌ای پر شور و نشاط یاد کرد.

رامین‌فر به سوره سینما گفت: کار ما در پروژه سینمایی «مرگ ماهی» همچنان ادامه دارد و به گمانم نیمی از فیلمبرداری را پشت سر گذاشته‌ایم. به درستی نمی‌دانم تولید چه زمانی به پایان می‌رسد، اما ان شاالله حتما در جشنواره امسال حضور خواهیم داشت. این فیلم تنها یک لوکیشن دارد، آن هم خانه‌ای در منطقه خوجیر است و ما این روزها بین این منطقه و تهران در حال رفت و آمد هستیم.

وی افزود: من در سینما تجربه زیادی نداشته ام چون فیلمنامه های خوبی به دستم نمی‌رسد. این بار اما وقتی قصه فیلم «مرگ ماهی» را خواندم از آن بسیار خوشم آمد و به گروه پیوستم. یک تیم قوی دور هم جمع شده اند، آقای کلاری مدیریت فیلمبرداری را بر عهده دارد، همه بازیگران افرادی توانمند هستند و گذشته از همه این‌ها، شور و اشتیاق و مهارتی که در کار روح‌الله حجازی مشاهده کرده‌ام، مرا هر روز نسبت به کار با انگیزه تر می‌کند.

این بازیگر درباره شخصیت خود در فیلم جدید حجازی توضیح داد: نام کاراکترم در این فیلم رعناست. «مرگ ماهی» داستان یک خانواده است، متشکل از چند خواهر، برادر، عروس، داماد و نوه و … . من هم عضوی از این خانواده شلوغ هستم که در کنار عزیزانم ماجرایی را رقم می‌زنیم. می‌توان گفت این فیلم به همه شخصیت‌ها به یک اندازه توجه کرده و هیچ‌کس در مرکز و محور قصه قرار ندارد.

marge-mahi

رامین‌فر در پاسخ به این سوال که آیا فضای کار جدید او شباهتی با دیگر تجربه های او داشته، گفت: در هر تجربه ای باورپذیر بودن نقش است که برای من اهمیت دارد. این بار هم تلاشم را در همین راستا به خرج دادم. در مورد اینکه این فیلم با سایر آثاری که در آنها حضور داشته ام شباهت دارد یا نه، باید بگویم قصه تازه آقای حجازی مثل سایر فیلم هایش ویژگی‌های مختص به خودش را دارد، اما برای من که قبلا حضور در «یه حبه قند» را تجربه کرده ام، فضا خانوادگی و دورهمی بودنش قدری آشناست، البته «مرگ ماهی» ماجرایی کاملا احساس برانگیز و متفاوت دارد.

بازیگر «یه حبه قند» درباره حضور در جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: مهم است که حاصل دسترنج آدم در جشنواره فیلم فجر دیده شود و منتقدان و هنرمندان، نتیجه زحمت هنرمندان را ببینند. من هم از این نظر نسبت به حضور در دوره سی و سوم این رویداد مشتاق هستم، اما اینکه نامزد سیمرغ شوم، جایزه بگیرم و … موضوع دیگری است که حداقل الان به آن فکر نمی‌کنم. اما فعلا تمام تمرکز من روی نقش رعناست.

ریما رامین‌فر در پایان در مورد اینکه باز هم در سریال «پایتخت» بازی خواهد کرد یا نه گفت: امسال قرار نیست سری جدید این مجموعه تولید شود، اما اگر سال‌های بعد تولید تازه ای صورت بگیرد، حتما به آن فکر می‌کنم. به طور کلی هیچ وقت نمی توانم چند نقش را در چند پروژه با هم بازی کنم. در این مدت پیشنهادهایی برای بازی در تلویزیون داشتم، اما رد کردم چون می‌خواستم تمام حواسم جمع فیلم سینمایی «مرگ ماهی» باشد.

ریما رامین‌فر پیش از این در «سیزده» بازی کرده بود که به زودی اکران می شود. «نان عشق موتور هزار» و «رفیق بد» از دیگر تجربه های سینمایی او به حساب می‌آید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>