سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۳ در ۲:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

تعامل حوزه هنری با جشنواره بین المللی فیلم شهر

shahr-hozeh

نشست هم‌اندیشی محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و اعضای شورای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شهر در حوزه هنری برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و اعضای شورای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم شهر در حوزه هنری برگزار شد.
سوره سینما- رئیس حوزه هنری در ابتدای این نشست گفت: خوشبختانه شهرداری تهران در دوره جدید نگاه ویژه ای به فرهنگ داشته و همین موضوع موجب شده تا ما در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی باشیم. باید توجه داشت زمانیکه رفاه می آید باید همراه آن فرهنگ هم وارد جامعه شود اما متاسفانه بعد از انقلاب رفاه آمد اما فرهنگ به صورت کامل در جامعه شکل نگرفت.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: فرهنگ به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار در کشور امری است که باید به آن توجه ویژه شود ضمن اینکه فرهنگ یک کشور است که نمودی از جامعه را نشان می دهد بنابراین نمی توان نسبت به مقوله فرهنگ بی تفاوت بود.

مومنی شریف درباره تعدد جشنواره ها در کشور نیز گفت: اگر هدف جشنواره ها مشخص باشد هرچند تا جشنواره در کشور در طول سال برگزار شود ایرادی ندارد زیرا برگزاری جشنواره باعث پویایی فرهنگ می شود.

وی اضافه کرد: موضوعاتی که در این دوره برای جشنواره فیلم شهر درنظر گرفته شده است موضوعات قابل تامل و بسیار خوبی است زیرا توجه به همه این موضوعات معضلات شهری و راهکارها را در بر می‌گیرد.

مومنی شریف با تاکید بر تعامل بین حوزه هنری و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت: عملکرد شهرداری تهران در دوره مدیریت دکترقالیباف (شهردار تهران)در حوزه فرهنگی بسیار مناسب بوده ضمن اینکه اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توسط  حجت الاسلام شهاب مرادی هم بسیار مثبت ارزیابی شده است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با این رویداد فرهنگی گفت: حوزه هنری در تمامی مدیریت های زیرمجموعه آمادگی کمک برای برگزاری باشکوهتر این رویداد سینمایی را دارد.

در این نشست هم اندیشی سیاوش حقیقی دبیر پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهرگفت: در این دوره از جشنواره از همه طیف های سینمایی دعوت کردیم تا در این رویداد فرهنگی حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه می خواهیم همه طیف های سینمایی در این جشنواره حضور داشته باشند خاطرنشان ساخت: این جشنواره به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود ضمن اینکه شهرداری تهران در چارچوب خطوط قرمز نظام با هیچ طیف سینمایی مشکل ندارد بنابراین، همه سینماگران با هر دیدگاهی می توانند در جشنواره فیلم شهر حضور گسترده ای داشته باشند. آنچه مسلم است حوزه هنری در سینمای ایران جایگاه قدرتمندی دارد و نمی توان آنرا نادیده گرفت به همین دلیل دعوت می کنیم تا فیلم‌های حوزه هنری در  جشنواره فیلم شهر حضور داشته باشند.

در پایان سیاوش حقیقی دبیر جشنواره فیلم شهر گزارشی از روند فعالیت ها، برنامه ها و اقدامات پیش روی پنجمین جشنواره فیلم شهر با نگاهی به چهار دوره گذشته این جشنواره را رد این نشست ارائه کرد.

در این نشست مشترک رئیس حوزه هنری و دبیر جشنواره بین المللی فیلم شهر، هادی مولوی دوست مدیرکل روابط عمومی حوزه هنری، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه، مقصود جباری مدیراجرایی ، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی، مسعود احمدیان مدیر برنامه ریزی جشنواره، سیمون سیمونیان مدیر ارزیابی جشنواره، کامران ملکی مدیر ارتباطات و تشریفات، محمد آخوندی مدیر مستندسازی و کوروش پیرو مدیر مسابقه اقلام تبلیغی نیز حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>