سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ آذر ۱۳۹۳ در ۹:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب

تلفیق مینیاتور و کمیک در مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر»

yeki-az-4-nafar

مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» با تکنیک موشن کمیک و با بهره‌گیری از کتاب مصور «عاشورا» تولید حوزه هنری کودک و نوجوان است.

مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» با تکنیک موشن کمیک و با بهره‌گیری از کتاب مصور «عاشورا» اثر دکتر پرویز اقبالی اولین اثر پویانمایی تولید حوزه هنری کودک و نوجوان است که در ایام اربعین حسینی چندین نوبت از شبکه‌های دو و پویا پخش شد.

سوره سینما – حامد میرزاحسینی، معاون آفرینش‌های هنری حوزه هنری کودک و نوجوان، در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، گفت: یکی از ویژگی‌های خاص کتاب عاشورای دکتر پرویز اقبالی ترکیب مینیاتور ایرانی با سبک و سیاق خاص این استاد چیره‌دست و نوع ترکیب‌بندی کتاب‌های کمیک است که این اثر را بسیار جذاب و متفاوت از دیگر تولیدات و مجموعه‌ تصویرگری‌ها در این حوزه می‌نماید.

وی افزود: مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» توانست با بهره‌گیری از تکنیک طراحی این کتاب، متحرک‌سازی و تغییر قاب‌بندی‌ها و پلان‌ها با توجه به اینکه تکنیک ارائه به صورت کتاب و پویانمایی بسیار متفاوت هستند، یک سبک جدید و ایرانی از موشن کمیک را به نمایش درآورد.

مشاور طرح مجموعه پویانمایی «یکی از چهار نفر» در پایان گفت: ما در این مجموعه رکورد تولید ۴۶ دقیقه پویانمایی را در کمتر از ۲۵ روز بدست آوردیم. که این امر در عرصه پویانمایی یک رکورد منحصر به فرد محسوب می‌شود و این امر را مدیون مدیریت خوب میثم حسینی کارگردان این مجموعه پویانمایی هستیم.

گفتنی است، میثم حسینی پیش از این دو مجموعه پویانمایی «دا» و «نورالدین پسر ایران» را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>