سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آذر ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد یک کارگردان از اعلام آمار غیرواقعی از فروش فیلم‌های روی پرده

azitamoogooyee

کارگردان فیلم سینمایی «تراژدی» از اعلام ارقام غیرواقعی درباره فروش فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «تراژدی» از اعلام ارقام غیرواقعی درباره فروش فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد.

سوره سینما- آزیتا موگویی کارگردان فیلم سینمایی «تراژدی» درنشست روز گذشته برنامه «هفت» با بیان اینکه وضعیت فروش و استقبال و روند فروش فیلم «تراژدی» رو به رشد است بویژه اینکه حجم تبلیغات ما کم است و خود مردم برایش تبلیغ می‌کنند گفت: آمار فروش فیلم‌ها در سینما به نظرم غیرواقعی است و این  آسیب جدی است بر سر رقابت ناعادلانه در سینما در حوزه اکران و تبلیغات. من شغلم کارگردانی نیست اما به اندازه یک فیلمم معتقدم که به یک عیار واقعی از ارتباط مخاطب با فیلمم نخواهم رسید؛ با اینکه فیلمم هم با سالن پر مواجه شده است.

وی تاکید کرد: خیلی خوب است که همه فیلمها بفروشد، اما وقتی سالن‌های برخی فیل‌مها را خالی می‌بینم ولی آمار فروششان را چندبرابر اعلام می‌کنند مشخص است بک جای معادله ایراد دارد. مخاطب اصلی من خانواده ها بودند اما در اکران می‌بینم که جوانان سراغش آمده اند شاید وجه عاشقانه فیلم طوری بوده که جوانان را جذب کرده، در حالی‌ که قصه جوانانه نیست.

این کارگردان با اشاره به تبلیغات فیلم نیز بیان داشت: برای تبلیغات تنها چند بیلبورد در شهر گرفتیم چون گران است. یک تعدادی تیزر نیز به ما دادند که تمام شد. از تولید گرفته تا تولید و اکران و همین تبلیغات شرایط عادلانه نیست. هزینه های تولید وحشتناک بالا رفته است و زیر یک میلیارد تومان نمیشود فیلم ساخت؛ دستمزدها خیلی بالارفته است. کارگردانی خیلی سخت است. عرصه تهیه و تولید نسبت به کارگردانی برایم ارزشمندتر است. کارگردانی نمی‌کنم جز اینکه سوژه ای به عنوان دغدغه شخصی پیدا کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>