سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ دی ۱۳۹۳ در ۹:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

شورجه و «آراز» در انتظار نظر فارابی/ امیدوارم بهمن‌ماه فیلمبرداری آغاز شود

jamal-shoorjeh

تولید فیلم سینمایی «آراز» به تهیه‌کنندگی جمال شورجه به خاطر تغییر و تحولات در بنیاد سینمایی فارابی به تعویق افتاد.

تولید فیلم سینمایی «آراز» به تهیه‌کنندگی جمال شورجه به خاطر تغییر و تحولات در بنیاد سینمایی فارابی به تعویق افتاد.

جمال شورجه به سوره سینما گفت: قرار بود این فیلم با حمایت سازمان سینمایی ساخته شود. پیش از این هم زمانی که فیلمنامه در اختیار آقای ایوبی قرار گرفت تصمیم بر آن شد مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حامی فیلم اولی های سینما سرمایه گذار ما باشد، اما با تغییراتی که این مدت رخ داد «آراز» به بنیاد سینمایی فارابی منتقل شد. این پروسه ادامه دارد تا زمانی که بنیاد سینمایی فارابی با مشخص شدن قوانین جدید بتواند از این کارگردان فیلم اولی حمایت کند. البته فیلمنامه روز گذشته ارائه شد و امیدواریم هرچه زودتر نتیجه مشخص شود.

وی افزود: این فیلمنامه با مضمون انقلاب به گونه‌ای است که تنها با حمایت دولتی ساخت آن امکان‌پذیر است. به همین خاطر اگر بحث هزینه‌ها هرچه زودتر حل شود و بتوانیم فیلمبرداری را آغاز کنیم در زمان هم صرفه جویی کرده‌ایم. قصه فیلم در زمستان رخ می‌دهد بهترین زمان فیلمبرداری نیمه دوم بهمن است و در غیر این صورت ما زمان فیلمبرداری را از دست خواهیم داد. «آراز» قصه معترض انقلابی است که در ۲۹ دی‌ماه سال ۵۶ در تبریز اتفاقاتی را رقم می‌زند. به همین خاطر فیلمبرداری در این شهر انجام می‌شود و ما برای شروع پیش‌تولید نیاز به سرمایه اولیه داریم.

شورجه درباره قربانعلی طاهرفر کارگردان این فیلم گفت: این پروژه از طرف سازمان بسیج هنرمندان مورد حمایت قرار گرفته است. مدتی پیش فیلمنامه های بسیاری به این سازمان فرستاده شد و در نهایت «آراز» مورد توجه قرار گرفت. از آنجا که طاهرفر یکی از مدیران فرهنگی در تبریز است بناشد تا فیلم را هم او کارگردانی کند. این اثر به حوادث مربوط به انقلاب اسلامی و درگیری ساواک با عده‌ای از طرفداران امام خمینی (ره) می‌پردازد. به همین خاطر تعداد شخصیت های فیلم زیاد است و در نظر داریم از بازیگران حرفه ای و چهره در آن استفاده کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>