سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب

سینمای کشور اوضاع خوبی ندارد/ بخش خصوصی نگران بازگشت سرمایه است

hasan-kalami

حسن کلامی معتقد است به خاطر شرایط نامناسب سینما بخش خصوصی امکان فعالیت مطلوب ندارد.

حسن کلامی معتقد است به خاطر شرایط نامناسب سینما بخش خصوصی امکان فعالیت مطلوب ندارد.

کلامی تهیه‌کننده سینما به سوره سینما گفت: امسال در جشنواره فیلمی ندارم، سینمای کشور اوضاع خوبی ندارد. در این شرایط فعالیت‌ها عملا به جایی نمی‌رسد. وقتی باندبازی و مافیا حرف اول را می‌زند برای ماکه به هیچ نهادی وابسته نیستیم و هیچوقت به دنبال روابط نبودیم کار سخت می‌شود. سینما از همه طرف تحت فشار است و وضعیت ثابت و مشخصی ندارد. به همین خاطر اقدام برای ساخت هر فیلمی نیاز به ریسک دارد. این مشکل دامنگیر بخش خصوصی هم می‌شود و آن را درگیر مسایلی می کند که امکان فعالیت نداشته باشد.

وی در رابطه با سینمای بخش خصوصی و اکران آخرین فیلمش افزود: اگرچه تامین هزینه‌ها برای این بخش تا حدی مشکل ساز نیست و نسبت به بودجه دولتی فراهم کردنش زمان کمتری می‌برد اما به هر حال شرایط نمایش فیلم ها، امکانات و تعداد سالن های سینماها و از همه مهمتر بازگشت سرمایه و هزینه های از دست رفته برای بخش خصوصی شرایط را ناهموار می‌کند. هیچ فیلمسازی در شرایط موجود از بازگشت سرمایه مطمئن نیست. «ارسال آگهی تسلیت» هم این روزها در نوبت اکران قرار دارد، اما هنوز زمان مشخصی برایش در نظر گرفته نشده است.

حسن کلامی فیلم‌های سینمایی «هیچ کجا،هیچ کس»، «کودک و فرشته»، «زخم شانه حوا» و «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» را به عنوان تهیه کننده در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>