سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

حضور در «هنر و تجربه» به دیده شدن «داره صبح می‌شه» کمک می‌کند

yalda-jebeli

یلدا جبلی از حضور فیلم خود در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر، ابراز رضایت کرد.

یلدا جبلی از حضور فیلم خود در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فیلم فجر، ابراز رضایت کرد.

جبلی به سوره سینما گفت: سال گذشته فیلم من در بخش نوعی نگاه جشنواره حضور داشت و آن زمان هنوز اکران این گروه به قوت امروز شکل نگرفته بود. من آن زمان هم از به نمایش در آمدن اثرم در این بخش رضایت داشتم و حالا که آن قدرتمندی و ثبات به میزان بیشتری بروز پیدا کرده، طبیعتا همچنان از نمایش فیلمم در این بخش با اشتیاق بیشتری استقبال می کنم و به نظرم اصلا مناسب ترین بستر برای نمایش چنین فیلم هایی، همین بخش هنر و تجربه است.

وی افزود: «داره صبح می‌شه» از نظر روندی که برای ساخت آن طی شد، نوع پرداخت ما و همچنین نگاهی که بر آن حاکم است، یک فیلم تجربه گراست و از اینکه مخاطبان ویژه این بخش در جشنواره به تماشای آن می نشینند، خوشحالم. «داره صبح می‌شه» از بازیگران نام آشنایی استفاده کرده، چون فیلم تجربی ساختن به این معنا نیست که از یک تیم غیرحرفه ای برای کار دعوت کرد. تجربه گرایی این فیلم به سبک خاص قصه پردازی و روایت آن بر می گردد که حداقل در ایران کمتر تجربه شده است.

dare-sobh-mishe

جبلی در توضیحات بیشتر خود درباره فیلم اضافه کرد:  «داره صبح می‌شه» ، چهار رابطه عاشقانه را به شکل در هم تنیده ای نشان می دهد و این روش روایی، چیزی نیست که قبلا در سینما جواب پس داده باشد. به خاطر همین ریسک آمیز بودن هم هست که یک فیلم تجربه گرا به حساب می‌آید. این فیلم بسیار دیالوگ محور است، اما جملات شخصیت ها به گونه ای نیست که مخاطب بتواند حتی دقایقی از آن را از دست بدهد، چون هر کدام از آنها می تواند گره ای را از داستان باز کند.

این کارگردان درباره برنامه های کاری آینده خود گفت: این روزها دارم روی فیلمنامه بعدی ام کار می کنم و ممکن است در آینده نزدیک به خاطر کارگردانی یک فیلم تلویزیونی دوباره به این رسانه برگردم. نام موقت آن «طعم آخرین روز زمستان» است و داستان آدم های تهران را در یکی از آخرین روزهای سال تعریف می‌کند. با توجه به اینکه این فیلم باید در آستانه نوروز امسال پخش شود، زمان برای ما اهمیت زیادی دارد و امیدوارم به زودی این فیلم اپیزودیک را کلید بزنیم.

«داره صبح می‌شه» به تهیه کنندگی علی لدنی و با بازی الهه حصاری، امیرحسین آرمان، رویا نونهالی، مهدی احمدی، بابک کریمی و … در بخش هنر و تجربه جشنواره امسال حضور دارد.