سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

باید به نظر هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر احترام گذاشت

nader-moghadas

کارگردان «شور عشق» تاکید کرد سینماگران باید به نظر هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر احترام بگذارند.

کارگردان «شور عشق» تاکید کرد سینماگران باید به نظر هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر احترام بگذارند.

نادر مقدس به سوره سینما گفت: تمام فیلمسازان، فیلمشان را برای مخاطب می‌سازند و هیچ فیلمسازی برای خودش فیلم نمی‌سازد، اما گاهی موضوعاتی درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها مطرح می‌شود که دلخوری‌هایی را برای برخی فیلمسازان بوجود می‌آورد. من معتقدم که درباره نحوه فیلم‌ها به نظر هیات انتخاب احترام گذاشت.

وی سپس با اشاره به مستقل شدن بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر تاکنون خیلی بین‌المللی نبوده گرچه جشنواره دیگری مانند جشنواره فیلم کودک داریم که بخش بین‌الملل آن قوی است. در هر صورت جشنواره فیلم فجر تاکنون همسو با بین‌المللی بودن نرفته است و احساس می‌کنم این استقلال می‌تواند به نفع کلیت سینما باشد. ضمن آنکه پیشنهاد می‌کنم حداقل بحث فیلم‌های کشورهای آسیایی و همجوار را در بخش بین‌الملل به صورت جدی پیگیری کنیم.

این کارگردان با تاکید بر اینکه چنین ارتباطات فرهنگی‌‌ای برای فیلمسازان مهم است، گفت: ارتباطات فرهنگی بسیار حائز اهمیت است همانطور که تا به امروز وجود داشته است. جشنواره‌های بین‌المللی همیشه خواستار نمایش آثار سینمای ایران بوده‌اند. این اهمیت و پذیرفته شدن مهم است چرا که اهمیت و قدرت سینمای ایران را نشان می‌دهد.

نادر مقدس در پایان سخنانش جشنواره فجر را بزرگترین جشن سینمای ایران دانست و ادامه داد: جشنواره فیلم فجر بزرگترین ویترین و جشن سینمای ایران است که تمامی سیاست‌گذاران و دوستان‌مان در عرصه فیلمسازی و هیات انتخاب در خصوص انتخاب آثار تمامی تلاش خود را می‌کنند تا بخش های مختلف جشنواره به بهترین نحو ممکن برگزار شود. امیدوارم جشنواره سی و سوم به خوبی برگزار شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>