سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۳۹۳ در ۸:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

اسامی برگزیدگان بخش های مختلف پنجمین جشنواره فیلم عمار

ammar-fest

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم عمار در سینما فلسطین برگزار شد و برگزیدگان بخش های مختلف این جشنواره در این مراسم معرفی شدند.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم عمار در سینما فلسطین برگزار شد و برگزیدگان بخش های مستند ، داستانی ، پویا‌نمایی ، بین الملل و برنامه‌های تلویزیونی این جشنواره در این مراسم معرفی شدند.

سوره سینما – به گزارش عمارفیلم، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، امشب، نوزدهم دی ماه در سینما فلسطین برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان بخش های پویانمایی،مستند، داستانی، بین الملل و برنامه تلویزیونی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار معرفی شدند. اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:

بخش مستند تاریخ معاصر ایران و فتنه سال  ۸۸:

هیات داوران ضمن تقدیر از آثار “اتاق جنگ”، “شکوفه های زمستان”، “بدون مرز”، “چریک پیر” و “مثل پروانه عاشق” ،لوح افتخار جشنواره را به آثار “بهجت انقلاب” به کارگردانی حسین فرقدان، “امینه” به کارگردانی عبدالله عزیزی و اثر “اسیر در زنجیر دروغ” به کارگردانی محمد عبدی زاده اهدا نمود.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به آثار “خط مقدم” به کارگردانی نادر فرجی، “آسید مهدی” به کارگردانی بابک مینایی و “پسر را ببین، پدر را تصور کن” به کارگردانی حمید یادروج تقدیم کرد.

جایزه ویژه این بخش به مستند “رو در رو با شیطان” به کارگردانی علیرضا بوالی اهدا شد.

بخش مستند نقد درون گفتمانی

هیات داوران لوح افتخار این بخش را به آثار “بغض هامون” به کارگردانی محسن شیرزایی “چشم در برابر چشم” به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا، “ماهی ها در سکوت نمی میرند” به کارگردانی یاسر عرب و محسن زارعی و”TF DOWN2″ به کارگردانی روح ا… رفیعی اهدا نمود.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به مستند”گام نهایی” به کارگردانی سیدمحمدحسین میری و سیدمحمدعلی صدری نیا تقدیم کرد.

بخش مستند اقتصاد مقاومتی

هیات داوران لوح افتخار این بخش را به آثار “رنگ و نارنگ” به کارگردانی داریوش نیکبخت و ” زمین بعلاوه پنج درصد” به کارگردانی مجتبی غفوری تقدیم کرد.

هیات داوران فانوس این بخش را به اثر “ما اقتصاددانیم” به کارگردانی محمدحسین بزرگی راد اهدا نمود.

بخش مستند جنگ نرم :

هیات داوران لوح افتخار تحقیق و پژوهش این بخش را به مهدی فیاضی کیا برای مستند “من مرگ می شوم” اهدا کرد.

هیات داوران فانوس این بخش را به آثار ” جنگ اطلاعاتی” به کارگردانی علی نظری، “۷ دقیقه تا تل آویو” به کارگردانی علیرضا بوالی و “اهل سنت ایران” به کارگردانی محسن اسلام زاده تقدیم کرد.

هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به مستند “تاکسی مدرسه” به کارگردانی مسعود کارگر اهدا نمود.

بخش مستند حرکت های خودجوش مردمی

هیات داوران فانوس این بخش را به آثار”صالح آباد” به کارگردانی مسعود کارگر و امین قره سُفلو و “گروه کوچک ما” به کارگردانی فرود عوض پور اهدا کرد.

همچنین هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به مستند “معبر” به کارگردانی محمد کرم زاده تقدیم کرد.

بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی

هیات داوران ضمن تقدیر از آثار “روهینگیا”، “فریاد خاموش” و “ابرها در راهند”، لوح افتخار جشنواره را به آثار ” ققنوس” به کارگردانی جمشید بیات، “خالد و مجتبی” به کارگردانی روح الله رفیعی، “ایمان” به کارگردانی مسعود زارعیان، “آشنای دور” به کارگردانی مجید عزیزی تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به مستند “کرار” به کارگردانی محسن اردستانی اهدا نمود.

جایزه ویژه این بخش به مستند “ملاقات با داعش” به دلیل شجاعت و نفوذ به گروه های تکفیری به آقای مهدی مطهر به نمایندگی از گروه کارگردانی تقدیم نمود.

بخش مستند بین الملل

هیات داوران ضمن تقدیر از آثار “پروپاگاندا” از کشور نیوزلند و “کوثر”، لوح افتخار جشنواره را به آثار “نویسنده بدون دست” از کشور انگلستان و به کارگردانی ویلیام وست وی و”دیوارها به سخن خواهند آمد” به کارگردانی حنیف شاه پر راد اهدا نمود.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به مستند “دولت جاسوس آمریکا” به کارگردانی دنی شکتراز کشور آمریکا تقدیم کرد.

بخش پویانمایی:

هیات داوران ضمن تقدیر از آقایان علی قاسمی و حمید جمالی برای شجاعت و جسارت در آثار “طبس” و “پرواز ۶۵۵″، لوح افتخار این بخش را به آثار” مهمان ناخونده” به کارگردانی عبدالامیر سبیعی به دلیل طراحی فضای بومی و پرداخت به آسیب های اجتماعی،” قلمرو طلوع خورشید” به کارگردانی مهدی زیار برای اعتنا به دستاوردهای هنری بومی و “گزینه های روی میز” به کارگردانی عباس عسکری برای دستاوردهای فنی تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران، فانوس این بخش را  به آثار “بختک” ساخته اسماعیل یوسفی و “رقص قاصدک ها” ساخته وحید شاکری تقدیم کرد.


بخش داستانی کوتاه

هیات داوران لوح افتخار این بخش را به آثار “انجمن حجتیه” به کارگردانی حمید عبدالله زاده اقدم به دلیل شجاعت در انتخاب مضمون و “بچه و مرد” به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان برای انتخاب ایده ای بدیع و تاثیرگذار اهدا نمود.

همچنین هیات داوران در این بخش لوح افتخار کارگردانی را به حسین دارابی برای کارگردانی اثر “علمک” تقدیم کرد.

هیات داوران فانوس بازیگری این بخش را به خانم پروانه معصومی برای بازی تاثیرگذار در فیلم کوتاه “اشک مادر” با موضوع فتنه سال ۸۸ اهدا نمود.

هیات داوران فانوس بخش داستانی کوتاه را به اثر “ولد” به کارگردانی امیرعباس ربیعی تقدیم کرد.

بخش داستانی نیمه بلند

هیات داوران ضمن تقدیر از آثار “مدادهای رنگی” و “میتینگ”، لوح افتخار کارگردانی به سهیل سلیمی برای کارگردانی “روز داوری” و امیر داسارگر برای کارگردانی “اکسیژن” اهدا نمود.

لوح افتخار بازیگری در این بخش به خانم آیدا نصری برای بازی در نقش «هانا» در اثر “برای هانا” تقدیم شد.

هیات داوران فانوس بازیگری این بخش را به آقای فرخ نعمتی برای بازی در نقش «دکتر یمینی» در اثر “روز داوری” با موضوع فتنه سال ۸۸ اهدا نمود.

هیات داوران فانوس بخش داستانی نیمه بلند را به داستانی “برای هانا” به کارگردانی روح ا… اکبری تقدیم کرد.

بخش داستانی بلند

هیات داوران لوح افتخار کارگردانی در این بخش را به آقایان “آرش سجادی حسینی” برای کارگردانی اثر “تیغ و ترنج” و “مسعود تک آور” برای کارگردانی اثر” سایه بان” اهدا کرد.

لوح افتخار بازیگری در این بخش به خانم “روشنک سه قلعه گی” برای بازی در نقش «مادر حسن» در اثر “تابستان طولانی” تقدیم شد.

لوح افتخار تصویربرداری در این بخش به آقای “محمودرضا مافی” برای تصویربرداری اثر “فرزندان” اهدا گشت.

هیات داوران فانوس بخش داستانی بلند را به داستانی”خانه ای کنار ابرها” به کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری اهدا نمود.
بخش برنامه تلویزیونی

ضمن تقدیر از برنامه تلویزیونی «حذف و اضافه»، هیات داوران لوح افتخار جشنواره را به آقایان محسن مقصودی به دلیل نقد موشکافانه و متعهدانه آسیب ها در برنامه تلویزیونی «ثریا» و روح الله رحیمی به دلیل برجسته کردن توان و استعداد داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی در مجموعه «پازل» تقدیم کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش جشنواره را به آقای میرمحمدحسین رضوی به دلیل استفاده درست از بیان طنز و جسارت در انتخاب و طرح موضوع در برنامه «حساس نشو» اهدا کرد.

ammar-fest2

*اهدا هدیه ویژه مقام معظم رهبری به حاج صادق آهنگران

در این مراسم که با نوحه خوانی این مداح اهل بیت همراه بود، هدیه ویژه ای توسط خانواده شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس که یک کلام الله مجید بود به ایشان اهدا شد. مجری برنامه پس از اهدای این هدیه توسط مادر شهیدان جنیدی به حاج صادق آهنگران، از وی خواست تا دست نوشته ابتدای این کلام الله مجید را قرائت نماید.

در ابتدای این کلام الله مجید دست نوشته مقام معظم رهبری خطاب به حاج صادق آهنگران نوشته شده بود که از ایشان بخاطر نوای به یاد ماندنی شان در دوران هشت سال دفاع مقدس، تقدیر شده بود.

گفتنی است این قرآن توسط مقام معظم رهبری ویژه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اهدا شده بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>