سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ دی ۱۳۹۳ در ۲:۲۷ ب.ظ چاپ مطلب

آمار فروش فیلم‌های «هنر و تجربه» مشخص شد

honar-o-tajrobeh

آمار فروش و تعداد مخاطب اکران سه ماهه فیلم‌های گروه سینمای «هنر و تجربه» اعلام شد.

آمار فروش و تعداد مخاطب اکران سه ماهه فیلم‌های گروه سینمای «هنر و تجربه» اعلام شد.

سوره سینما- به گزارش روابط عمومی گروه سینمای هنر و تجربه تعداد مخاطب، میزان فروش و تعداد سانس‌های مجموعه فیلم‌های این گروه سینمایی که از ۱۳ مهر تا ۱۳ دی درسینماهای گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده است اعلام شد . طبق این گزارش میزان فروش فیلمها هفت میلیارد وپانصد میلیون ریال اعلام شده است که حدود ۱۴۰ هزار مخاطب در ۲۱۶۰ سانس به تماشای این فیلمها در ۵ سالن سینما نشسته‌اند.

ماهی و گربه ، یک شب ،از تهران تا بهشت ،بیداری برای سه روز،تابور، آفتاب مهتاب زمین، روایت ناپدید شدن مریم ،آشنایی با لیلا ،من از سپیده صبح بیزارم، پوسته و پرویز ۱۱ فیلم سینمایی هستند که در این مدت اکران شده اند. همچنین ۵ فیلم مستند «۶قرن،۶ سال » ، « ۰۲۱»،«از ایران یک جدایی»،«خاطراتی برای تمام فصول» و «عروسک» در ۳ باکس نمایشی و ندامتگاه، تهران پایتخت ایران است و اون شب که بارون اومد فیلمهای مستند کلاسیک شیردل و «یک اتفاق ساده » سهراب شهید ثالث، دو فیلم «مسافر» و «لباسی برای عروسی» از کیارستمی و ۳ فیلم مستند تاریخ سینما «دشت بژین،شعر سینما و مردی با دوربین فیلمبرداری » در کنار حدود ۲۰ فیلم کوتاه به نمایش درآمده اند. در این مدت فیلم سینمایی خارجی « سزارباید بمیرد» نیز اکران شده است.

اکران فیلم‌های سینمایی با توجه به استقبال نسبی مخاطبان تا انتهای اسفند ادامه خواهد داشت. براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری سینمای هنر و تجربه، فروش فیلم‌ها در سینماهای طرف قرارداد (بجز سانس‌های فوق العاده) بصورت کامل (بدون کسر هزینه های حق السهم سینماها ، هزینه های آماده سازی و تبلیغات و حق‌السهم دفتر پخش ) به صاحبان اثر پرداخت می‌شود. به زودی میزان مخاطب و فروش و ضریب صندلی هر فیلم به طور مجزا اعلام می‌شود.

اکران فیلم‌های سینمایی و مستند ایرانی، حداقل شش ماه براساس ارزیابی میزان جذب مخاطب ادامه خواهد داشت.