سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ دی ۱۳۹۳ در ۲:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

تامین سرمایه «آتش و قداره» با هزینه بخش خصوصی/ احیای سینمای جوانمردی

mohamad-arab

محمد عرب پس از شش سال تازه‌ترین فیلم خود را جلوی دوربین می‌برد.

محمد عرب پس از شش سال تازه‌ترین فیلم خود را جلوی دوربین می‌برد.

عرب که به تازگی برای فیلم «آتش و قداره» پروانه ساخت دریافت کرده درباره حضور کمرنگ خود در سینما گفت: در این سال‌ها سعی بر فعالیت داشتم اما شرایط فراهم نبود. پیش از این هم فیلمنامه های زیادی ارائه دادم که یکی از آنها ۷بار رد شد اما همچنان به نوشتن فیلمنامه و فعالیت هایی در این زمینه مشغول بودم تا وقتی که فیلمنامه «آتش و قداره» نوشته منصور براهنی را ارائه کردم و به خاطر موضوع و قلمی که داشت مورد تایید شورای پروانه ساخت قرار گرفت.

وی افزود: این فیلم فضای تاریخی – اجتماعی دارد و مربوط به سنت جوانمردی ایرانیان است. این اثر قصه گوست ،پایان باز ندارد و روایتش در سال ۱۲۹۳ اتفاق می افتد. برای شروع کار از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری دعوت کردیم و تا هفته آینده نتیجه جلسات مشخص می‌شود. ضمن اینکه هنوز علاقمندان به سنت ایرانی وجود دارند که حاضر باشند برای این بخش از فرهنگ کشور هزینه کنند. به محض مشخص شدن میزان نقدینگی پیش تولید را آغاز خواهیم کرد.

این کارگردان افزود: با توجه به قصه پیش‌تولید طولانی خواهیم داشت. با انتخاب لوکیشن و بررسی با طمانینه بازیگران حدود دوماه در این مرحله خواهیم ماند. بخش‌هایی از فیلم در تهران و بخش‌هایی دیگر در محله‌های قدیمی استان های گلستان و مازندران جلوی دوربین می‌رود. قصه «آتش و قداره» واقع گراست که ۵ کاراکتر مثبت و منفی دارد. در این فیلم از چهره هایی استفاده می‌شود که توانایی حضور در این پروژه را داشته باشند.

عرب گفت: نام فیلم هم برگزفته از جریاناتی است که در فیلم رخ می دهد در آن سال‌ها شهرهای بزرگ به دست قداره کش ها اداره می شد در این میان جوانمردی به کمک مردم می آید و سعی دارد اوضاع را سر و سامان دهد. در این بین نماهایی از عشق هم به چشم می‌خورد و قصه شکل می‌گیرد. «آتش و قداره» به هیچ وجه یک فیلم تاریخی صرف نیست و چون موضوع جوانمردی در دنیای امروز جایی ندارد زمان به گذشته سپرده شده است، اما در فضایی کاملا اجتماعی روایت می‌شود.

محمد عرب کارگردانی فیلم‌های سینمایی  «قند تلخ»، «یک الف ناقابل» و «سمفونی تاریک» را در کارنامه خود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>