سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

مسئولان جشنواره، فیلم‌ها را الک کردند/ «مرداب» فیلم بعدی کامران قدکچیان

kamran-ghadakchian

کارگردان فیلم «روح» اکران فیلم‌های جا مانده از جشنواره فجر را اقدامی مفید و ضروری دانست.

کارگردان فیلم «روح» اکران فیلم‌های جا مانده از جشنواره فجر را اقدامی مفید و ضروری دانست.

کامران قدکچیان که سال گذشته فیلم سینمایی «روح» را جلوی دوربین برده بود درباره عدم حضور فیلمش در جشنواره فجر به سوره سینما گفت: مسئولان جشنواره امسال فیلم های ارسال شده را الک کردند. به نظر من اگر به این انتخاب اعتقاد دارد باید توضیح دهد دلیل فیلم هایی که کنار گذاشتند چه بوده و آثار حاضر چه ویژگی هایی دارند که فیلم های کنار گذاشته نداشتند. به نظر من رسانه ها باید فضایی ایجاد کنند تا شرایط اکران حتی برای یک سانس هم شده برای این فیلم ها بوجود بیاید آنوقت مردم و اهالی مطبوعات خودشان قضاوت کنند که این فیلم ها حق دیده شدن داشتند یا نه.

وی افزود: به هر حال فیلم هایی که ساخته شدند بالاخره اکران می شوند. رقابت کوچک و بزرگ هم ندارد نمی‌دانم بر چه اساسی این انتخاب صورت گرفته اما آنچه مسلم است اینکه امسال جشنواره بی رمق و بی‌حالی خواهیم داشت چون همه آثاری که به نوعی حرفی برای گفتن داشتند کنار گذاشته شدند و اگر فیلم های منتخب فقط اکران شوند نمی‌توان آن ها را در مقام مقایسه قرار داد و این برخورد عادلانه نیست. همه دوست دارند در جشنواره حضور داشته باشند و طبیعی است که این اتفاق برای همه ممکن نباشد اما باید با دلیلی قانع کننده فیلم رد شود.

کارگردان «پس کوچه های شمرون» درباره تازه ترین فعالیت های خود گفت: به تازگی پروانه نمایش فیلم «تهران من» صادر شد که من نگارش فیلمنامه را به عهده داشتم. این فیلم عاشقانه اجتماعی در حال و هوای کارهای قبلی من است. از آنجا که همزمان چند فیلمنامه داشتم قرار شد کارگردانی این اثر به حسین فرحبخش واگذار شود. پیش از این برای کارگردانی فیلمنامه «مرداب» را در نظر داشتم و در حال حاضر به دنبال تهیه کننده هستم تا با فراهم کردن شرایط تولید بتوانم برای دریافت پروانه ساخت اقدام کنم.