سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

گلایه اکبری از کم‌کاری در عرصه بازیگری/ به دنبال سرمایه برای کارگردانی «سازها کوک نیستند»

abdolreza-akbari

تولید نخستین تجربه کارگردانی عبدالرضا اکبری به دلیل نبود سرمایه کافی هنوز آغاز نشده است.

تولید نخستین تجربه کارگردانی عبدالرضا اکبری به دلیل نبود سرمایه کافی هنوز آغاز نشده است.

عبدالرضا اکبری بازیگر سینما و تلویزیون که پیش از این خبر کارگردانی فیلمی با عنوان «سازها کوک نیستند» را از او شنیده بودیم به سوره سینما گفت: فیلمنامه آماده است، اما شرایط تولید کاملا فراهم نیست. به دلیل تغییرات مدیریتی ما هنوز به نتیجه نرسیدیم و مشخص نیست که با اسپانسر خصوصی اقدام کنیم یا اینکه از ارگان های دولتی سرمایه جذب کنیم. در مجموع شرایط فیلمسازی در این روزها بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه برای جذب سرمایه در کنار فارابی قصد دارد با بخش های مرتبط با این مساله در صدا و سیما مذاکره کند ادامه داد: هنوز برای کارگردانی این اثر دلسرد نشده‌ام و ماجرا را پیگیری می‌کنم ، اما اگر وضع به همین منوال ادامه داشته باشد امکان چنین مساله ای هم وجود دارد. در مجموع امسال از لحاظ اقتصادی و مالی سال خوبی برای ما نبود. من در زمینه بازیگری هم مدتی است حضور ندارم، به غیر از پروژه «معمای شاه» که در آن هم بخش های مربوط به بازی من که نقش زاهدی را بازی می کنم متوقف شده، چون در سال ۱۳۳۲ و حوالی کودتا رخ می دهد ، شرایط ویژه ای از لحاظ دکور و صحنه دارد و بخشی از این توقف هم بدلیل شرایط مالی است.

وی ادامه داد: ما حرفه ای به جز بازیگری نداریم و فقط از همین راه امرار معاش می‌کنیم و با آن زنده هستیم. زمانی که شرایط از لحاظ کاری اینچنین باشد طبیعی است که انسان فرسوده و غمگین خواهد شد و در نهایت تلاش می کند که با فعالیت های متفرقه مانند تماشای فیلم، قصه نوشتن و کتاب خواندن ذهن فعال خود را حفظ کند، اما در نهایت این فاصله از حرفه اگر زیاد باشد هنرمند دچار مشکل می‌شود. امیدوارم که شرایط نسبت به گذشته بهتر شود.