سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۳ در ۲:۰۴ ب.ظ چاپ مطلب

«مزار شریف» برای مردم ایران ساخته شده/ ادای دین به شهدای دیپلمات

Barzideh1

کارگردان فیلم «مزار شریف» معتقد است این فیلم را برای مردم ایران ساخته است.

کارگردان فیلم «مزار شریف» معتقد است این فیلم را برای مردم ایران ساخته است.

حسن برزیده کارگردان فیلم سینمایی «مزار شریف» به سوره سینما گفت: قصد من از ساخت این فیلم بیان واقعیت‌ها بود و نمی خواستم فیلمم تبدیل به شکوه بشود. حتی دنبال مقصر هم نبودیم، فقط به عنوان فیلمسازی که سال‌ها درباره این شهیدان دیپلمات و خانواده‌شان شناخت پیدا کرده است از مسئولین می خواهم این مساله را ساده رها نکنند.

برزیده گفت: «مزار شریف» برای ملت ایران و همه کسانی که عرق ملی دارند ساخته شده است، اما به هرحال هستند کسانی که ممکن است در اکران عمومی فیلم را دچار مشکل کنند. یک گروه جریان تندرو هستند که هر نقدی بشنوند ما را مورد اتهام قرار می‌دهند که کشور و ارزش ها را زیر سوال برده‌اید. گروه دیگر افرادی هستند که خودشان در انجام برخی امور کوتاهی کردند در حالی که اهل شعارند.

وی افزود: اینها به خاطر همان شعارهایی که پایبندش هستند نمی توانند جلوی ما را بگیرند گروه تندرویی هم که اتهام می‌‎زنند چون به جریان خاص تعلق دارند کاری از پیش نخواهند برد. امیدوارم کسی از این جریان خوشحال نشود چون هدف ما این است که فیلم بهانه ای شود تا همه زیر یک پرچم جمع بشویم و با یک دین و آیین با دلسوزی هدف فیلم را دنبال کنیم و دنبال سو استفاده نباشیم.

این سینماگر ادامه داد: «مزارشریف» وقتی ساخته می شود که در مقاطع زمانی دیگر امکانش نبود. زمانی که با وزارت امور خارجه صحبت می کردم با مطرح کردن فیلمنامه گفتم قصد تولید فیلمی دارم که علاوه بر شرح ماوقع نگاهی نقادانه دارد. آن دوستان جواب خوبی دادند که باعث امیدواری بود گفتند شما فیلمسازید به وظیفه تان عمل کنید و ما هم وظایف خودمان را انجام می دهیم. خوشبختانه همه چیز آنطور که باید پیش رفت اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود و باید مسایلی از این دست همیشه پیگیری شود تا در اذهان باقی بماند.

مهتاب کرامتی، حسین یاری، عمار تفتی، ابراهیم برزیده و … بازیگران «مزار شریف» هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>