سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۳۷ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم خوب دیده می‌شود/ نظر مهناز افشار درباره هومن سیدی و فرهاد اصلانی

mahnaz-afshar

مهناز افشار تاکید کرد خوشبختانه از مدیران فعلی سینما احترام می‌بینیم و این نشانه خوبی است که روزهای بهتری داشته باشیم.

مهناز افشار تاکید کرد خوشبختانه از مدیران فعلی سینما احترام می‌بینیم و این نشانه خوبی است که روزهای بهتری داشته باشیم.

افشار به سوره سینما گفت: امسال برخلاف تصور دو ماه قبلم هیچ فیلم در جشنواره فجر ندارم و با اینکه دوست داشتم بیننده همه فیلم های حاضر باشم، اما فقط سه فیلم «عصر یخبندان»، «اعترافات ذهن خطرناک من» و «من دیه گو مارادونا هستم» را توانستم ببینم که هر یک در نوع خودشان فیلم‌های جالبی بودند. درباره «کوچه بی‌نام» هم تعاریف زیادی شنیدم امیدوارم باران کوثری که تعریف زیادی از بازی او شنیدم بتواند نتیجه زحماتش را ببیند.

وی درباره فیلم‌هایش که امسال به جشنواره نرسیدند گفت: جشنواره فیلم فجر یک اتفاق خوب است، در کنار اتفاق های زیادی که در سینما می‌افتد. کسانی که در این مراسم حضور داشتند در واقع فرصتی به دست آوردند که زودتر دیده شوند. اما فیلم خوب در هر شرایطی دیده می‌شود. قطعا من هم اگر با «دلم می‌خواد»بهمن فرمان آرا و «نهنگ عنبر» سامان مقدم در جشنواره بودم خوشحال می‌شدم، اما این اتفاق نیفتاد. البته آقای فرمان آرا خودشان بزرگوارانه خواستند کنار بکشند تا این عرصه بیشتر در اختیار جوانان قرار بگیرد.

افشار گفت: ما امسال جشنواره ای به دور از حاشیه داشتیم و مسئولان قول دادند که در اکران عمومی هم فیلم‌ها بدون هرگونه حرف و حدیث بی‌منطق روی پرده بروند. در این بین امیدوارم فیلم‌هایی که سال‌هاست در صندوق ها مانده است رنگ اکران ببینند. به هرحال وقتی فیلمی مجوز ساخت می‌گیرد یعنی چه در جشنواره حضور داشته باشد چه نباشد باید فرصتی برای نمایش هم داشته باشد تا مردم خودشان نظر دهند چه فیلمی برای شان خوشایند و به صلاح است.

mahnaz-afshar2

بازیگر «آتش بس» ادامه داد: امسال جوانان بسیاری در رشته های مختلف حضور داشتند که شاید همیشه فقط کارگردان ها مد نظر ما باشد اما حضور هریک از آنها با داشتن انرژی و انگیزه های بالا برای کار برای سینما مغتنم است. امیدوارم از همه شان به درستی حمایت شود و مسئولین حمایت شان را از این تازه نفس‌ها دریغ نکنند. خوشبختانه از مدیران فعلی فقط احترام می بینیم و این نشانه خوبی است که سینما آینده بهتری را تجربه کند.

افشار گفت: سه فیلمی که در جشنواره دیدم با وجود تفاوت های بسیاری که داشتند هر کدام آثاری درخشان هستند. هومن سیدی یکی از کارگردان‌های جسور است که در بازیگری هم خودش را اثبات کرده. عباس غزالی در فیلم «اعترافات…» هنرمندانه ظاهر شده و باید به او تبریک گفت. در «عصر یخبندان» هم فرهاد اصلانی مثل همیشه خوب است. درباره محسن کیایی خوشحالم نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده، امیدوارم اتفاق خوبی برایش بیفتد. در فیلم بهرام توکلی هم تک تک بازیگران هنرمندانه عمل کردند و جای تعریف دارند.

مهناز افشار در رابطه با واکنش‌هایی که این مدت با آنها روبرو بود گفت: در روزگاری که همه خشمگین هستند لازم نیست همدیگر را دوست داشته باشیم اما قرار هم نیست دشمن هم بشویم. من ممکن است محبوب سلیقه بخشی از مخاطبان نباشم، اما این مساله چرا باید تبدیل به تسویه حساب شخصی بشود. به نظر من این مساله باید رودررو و با مدرک اتفاق بیفتد. به هر حال حرف و حاشیه همیشه هست ولی امیدوارم بیشتر به رفتارمان اهمیت دهیم و به واکنش‌های‌مان بیشتر فکر کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>