سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۳ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

تشویق مجید مجیدی/ گلایه نیکی کریمی از هیات داوران

ekhtetamie33-3

حضور مجید مجیدی فیلمساز سرشناس ایرانی در مراسم اختتامیه با تشویق حضار همراه بود.

حضور مجید مجیدی فیلمساز سرشناس ایرانی در مراسم اختتامیه با تشویق حضار همراه بود.

سوره سینما- در ادامه مراسم اختتامیه زمانی که مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد (ص) روی سن آمد، حضار دقایقی برای این سینماگر سرشناس ابراز احساسات کردند. او به همراه مسعود رایگان سیمرغ بلورین بهترین تدوینگر را اهداکرد. نیما جعفری جوزانی که این جایزه را برای «عصر یخبندان» دریافت می‌کرد آن را به مادر و همسرش تقدیم کرد. همچنین از مصطفی کیایی کارگردان فیلم و عمویش مسعود جعفری جوزانی تشکر کرد و تولد کیایی را به او تبریک گفت.

بغض سحر دولتشاهی

اهدای جوایز بازیگران، همواره از بخش‌های جذاب هر رویداد سینمایی است. زمانی که مهتاب نصیرپور عضو هیات داوری و هانیه توسلی برای اهدای تندیس بهترین بازیگر زن نقش مکمل روی سن رفتند، سالن غرق در تشویق و شور بود. حاضران برای نامزدها ابراز احساسات می‌کردند و با توجه به حساسیت رقابت در این بخش، نفس در سینه حاضران حبس شده بود. هانیه توسلی نام سحر دولتشاهی را برای بازی در «عصر یخبندان» خواند و از او به عنوان همبازی خوبش در «شکاف» یاد کرد. دولتشاهی با بغض روی سن آمد و خدا را شکر کرد. :«از پدر و مادرم که همه چیز زندگی ام هستند، ممنونم. من امسال سه فیلم خوب در جشنواره داشتم. از دوستانم برای انتخاب من در این پروژه ها ممنونم.»

ekhtetamieh 2 (12)

هومن سیدی کارگردان بداخلاق، بازیگری خوش اخلاق

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد میلاد کیمرام روی صحنه آمد. همان طور که خود دو بار عنوان کرد او با بیشتر نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد دوست است. کیمرام که در کنار مجیدی و علیرضا شجاع نوری از اعضای هیات داوری حضور داشت. ازدواج ساعد سهیلی را به او تبریک گفت و ابتدا دیپلم افتخار را به بهمن زرین‌پور بازیگر و کارگردان باسابقه تلویزیون و سینما تقدیم کرد.

کیمرام پیش از نام بردن از برنده سیمرغ این بخش گفت: «می‌خواهم از کسی نام ببرم که وقتی کارگردان است، خیلی جدی است. وقتی بازیگر است، خوش اخلاق است.» حاضران در سالن نام هومن سیدی را فریاد زدند و او روی سن آمد. سیدی مثل همیشه با چاشنی طنز صحبت کرد: «من روی هر چیزی تمرکز می‌کنم، یک چیز دیگر درست می‌شود. از سال دیگر سعی می‌کنم تمرکز نکنم! از بهرام توکلی ممنونم. بهرام تو بهترینی.»

صدای جادویی علی زندوکیلی

علی زندوکیلی که یکی از چهره‌های جوان اما مستعد موسیقی در سال‌های اخیر است که همکاری‌های تئاتری‌اش با محمد رحمانیان او را به شهرت رسانده، حضور او یکی از بهترین‌ بخش‌های اختتامیه جشنواره فیلم فجر است. قطعاتی که او اجرا می‌کند مورد توجه واقع می‌شود. مهران مدیری هم از صدای او و غم درونش تعریف می‌کند و در اجرای قطعه پایانی کمی با این خواننده زمزمه می‌کند.

ekhtetamieh 2 (17)

هیات داوران دوباره روی سن

اگرچه مراسم طولانی شده، اما حضور مهران مدیری برگ برنده ای است تا دوستدارانش سالن را ترک نکنند و به تماشای شیرین کاری‌های او روی سن بنشینند. هیات داوران سی و سومین جشنواره فیلم فجر دوباره روی سن می‌آیند تا آخرین بخش مراسم انجام شود. ابتدا بازیگر نقش اول زن معرفی می‌شود. در این بخش حاضران از ابتدا نام باران کوثری را برای بازی در «کوچه بی‌نام» صدا می‌زنند و بلاخره سیمرغ به دست باران می‌رسد.

همان طور که انتظار می‌رود سعید آقاخانی شایسته ترین بازیگر برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد است که این جایزه را برای «خداحافظی طولانی» دریافت می‌کند.  داوران در بخش فیلمنامه هم یک دیپلم و یک سیمرغ می‌دهند. فرزاد موتمن کارگردان «خداحافظی طولانی» که به جای اصغر عبدالهی نویسنده فیلمنامه روی سن آمده، از دوست و همکارش یاد می‌کند. در بخش کارگردانی رقابت دشوار است. ابوالحسن داوودی در میان تشویق حاضران سیمرغ را دریافت می‌کند و سهم بهرام توکلی  محجوب و ماخوذ به حیا، دیپلم افتخار است.

ekhtetamieh 2 (27)

شب خوش برای خانواده داوودی

ابوالحسن داوودی مرد خانواده است. او زمانی که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت می‌کند، از همسرش بیتا منصوری تشکر می‌کند. از دخترش که دور از آنهاست یاد می‌کند و از پسرش که در کنار مادر و پدر به آیین اختتامیه آمده است. بیتا منصوری همسر  ابوالحسن داوودی دقایقی بعد برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم روی سن می‌رود و دست آخر «رخ دیوانه» سیمرغ بهترین فیلم مردمی را دریافت می‌کند.

دلخوری نیکی کریمی از بی‌مهری داوران

دلخوری نیکی کریمی از بی مهری هیات داوران سی و سومین جشنواره فیلم فجر به «شیفت شب» و بازی متفاوت او در «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» و «مرگ ماهی» را می‌شد در چهره این بازیگر بی حاشیه سینمای ایران دید. در پایان این رویداد کریمی که برای دریافت دیپلم افتخار ویژه هیات داوران روی سن آمده بود گفت: «من در این سینما مستقل کار کرده‌ام. رابطه و فامیلی نداشتم. پدر و مادرم ۳۰ سال است در لندن زندگی می‌کنند و حتی از نظر عاطفی کمبود آنها را حس می‌کنم. متاسفم که حاصل کار گروه همکاران من در «شیفت شب» نادیده گرفته شد. اما به قول خانم پوران درخشنده هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>