سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۳۹۱ در ۴:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب
مسئول تشریفات جشنواره فیلم فجر:

تلاش می‌کنیم نمایندگان رسانه‌ها در آرامش فیلم ببینند

Nami_0006

مسئول تشریفات سی و یکمین جشنواره فیلم فجر هدف اصلی این گروه را رضایت نمایندگان رسانه‌ها در برج میلاد دانست.

مسئول تشریفات سی و یکمین جشنواره فیلم فجر هدف اصلی این گروه را رضایت نمایندگان رسانه‌ها در برج میلاد دانست.

سوره سینما- مهدی ارسلان: علیرضا نامی مرد خوش برخورد و آراسته‌ای است که مدیریت یکی از تیم‌های اجرایی جشنواره فجر را بر عهده دارد با لبخند همیشگی‌اش می‌گوید که دوست دارد رسانه‌ها در آرامش به کار خود بپردازند،ولی این امر نیازمند همکاری همه مهمانان جشنواره است.با او در غرفه سوره سینما به گفتگو نشستیم. علیرضا نامی مدیریت بازرگانی خوانده و در حال حاضر مسئول تشریفات سینمای رسانه است. او مدیر گروه رایاسان است که در زمینه تکنولوژی بارکد و RFID فعالیت می نماید.

Nami_0005

وی در مورد کارش گفت: از سال ۸۶ ایده‌ای را با مسئولین وقت جشنواره مطرح کردیم مبنی بر اینکه افرادی که در سینمای رسانه حاضر می‌شوند همه دارای کارت شناسایی ‌باشند که این کارت شناسایی بر اساس نوع گروه افراد در سینمای رسانه طبقه بندی می‌شود.این افراد از جمله،عکاس،خبرنگار،منتقد و .. اولا از نظر ظاهر کارت تفکیک می‌شوند،ثانیا بر اساس نوع کدینگ سطح دسترسی‌های متفاوتی را در اختیار دارند و خدماتی که می‌گیرد طبقه بندی شده است و دوست داشتیم با اینکار محیط مناسب و با آرامش تر را برای دوستان به وجد آوریم که بهتر تهیه مطلب کنند.

وی افزود:  ذاتا این کار کاری حراستی و امنیتی نیست،اینکار بیشتر تشریفاتی است که در کنار خدمات دیگری که وجود دارد آن را ارائه می‌دهیم.این کار سال ۸۶ برای اولین بار انجام شد.کارت‌ها صادر می‌شوند،موقع ورود به محل برگذاری ورود هر فرد ثبت می‌شود،تعداد دفعات رفت و آمد افراد ثبت می‌شود،اگر افرادی با کارت دیگران تقاضای ورود داشته باشند با صبوری این رو درخواست می‌کنیم که این‌کار را نکنند.اگر در مورد فضای داخلی سوالی باشد پرسنل ما پاسخگوی آن هستند.در درب ورودی سالن به اضای هر سئانس ما باز هم این کنترل‌ها را داریم تا بتوانیم آمار دقیقی از حضور افراد داشته باشیم.پذیرایی افراد هم به همین شکل است.سطح دسترسی نشست‌ها هم همینطور است،مهمانان حق ورود به نشست‌های خبری را ندارند تا خبرنگاران با آرامش بیشتر تهیه گزارش کنند.البته اگر سالن ظرفیت داشت این افراد هم می‌توانند وارد سالن نشست خبری فیلم‌ها شوند.

نامی ادامه داد: ما برای ایجاد نظم،با تشریفات مناسب،با روحیه همکاری با مردم اینجا هستیم.ولی مشکلاتی سر راه کار ما وجود دارد،افراد متاسفانه با تمامی اطلاع رسانی‌های انجام شده،حداقل در پنج سال گذشته که با این روند آشنا هستند،هر سال مقاومت‌های خاص خودشان را دارند.به طور مثال افراد مکررا با کارت هم مراجعه می‌کنند.آنالیز کردن اینگونه رفتار برای ما سخت است،بنابر این یک برخورد جدی و بدون استثنا در درب ورودی کاخ جشنواره داریم.افراد باید با کارت خودشان وارد شوند و اگر مهمان آن سئانس جشنواره هستند از طریق مدیران مربوط بلیط‌های کاغذی یک سئانسه دریافت خواهند کرد. ماحصل این آمار ارقام این است که ما می‌توانیم گزارشاتی از نحوه ورود و آمار افرادی که در گیت‌های حساس و مهم وارد کاخ جشنواره می‌شوند به تیم اجرایی ارائه دهیم.چقدر از حاضران در کاخ جشنواره وارد سالن نمایش فیلم‌ها شدند،چه تعداد وارد نشست‌های فیلم‌ها شدند و ماحصل کلی این کنترل این است که گزارشی جامع از رفتار هر رسانه ، مدعوین و اهالی سینما در طول برگزاری جشنواره در اختیار دبیرخانه قرار می‌گیرد.

Nami_0002

وی افزود: تیم ما تیمی است که سامانه کنترل تردد را در اختیار تیم اجرایی جشنواره گذاشته و ما از تیم جشنواره جدا نیستیم. مسئولیت من مدیریت یک تیم ۲۴ نفره است که در طول زمان برگزاری از ساعت هفت صبح تا دوازده و نیم شب که کاخ جشنواره تخلیه می‌‌شود حضور دارند.

نامی در مورد نظم امسال جشنواره گفت: باید دید نظم را از چه منظری می‌بینیم.بخشی از نظم به اتفاقاتی مربوط می‌‌شود که در داخل کاخ جشنواره می‌افتد.ما از سال ۸۶ تا سال ۹۰ این همکاری را داشتیم.پارسال به دلایلی حضور نداشتیم و امسال دوباره توفیق همکاری را با جشنواره پیدا کردیم. در این پنج سال که من تجربه داشته‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که این نظم به همکاری عزیزانی که به اینجا دعوت می‌شوند بر می‌گردد.حداقل سالی ۳۰ تا چهل درصد مهمانان تغییر می‌کنند و عدم آگاهی باعث می شود که در جاهایی ما دچار مشکل شویم.مطمئنا بازدهی تیم ما هم صددرصد نیست.

نامی در پایان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا فیلم‌های جشنواره را دیده یا نه گفت: سینمای رسانه هرچقدر کم جنجال‌تر باشد به نفع رسانه‌ها است و دوستان هم باید کمی با ما همکاری کند تا نظم سینمای رسانه بهتر شود. ما و تیممان از صبح اول وقت برای حل امور اینجا حاضریم و همکاران ما در طول روز فرصت ندارند دو سه ساعتی استراحت بدون استرس داشته باشند.البته اگر این فرصت هم وجود داشت این قوانین را برای تیممان داریم که کسی مجوزی برای حضور در سالن برای دیدن فیلم ندارد،ما میزبان جشنواره هستیم و فکر می‌کنم استفاده میزبان از خدماتی که ارائه می‌دهد برای خودش خلاف وظیفه‌ای است که به او محول شده. متاسفانه فیلم‌های جشنواره را ندیدم و امیدوارم فرصتی پیش بیاید که یکی از فیلم‌های جشنواره را ببینم.امیدواریم که اهالی رسانه از خدمات ما راضی باشند و قصور و کوتاهی های احتمالی را ببخشند.