سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۳ در ۸:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم‌های خوب جشنواره فجر امسال متوسط بودند

kaveh-imani

یک تدوینگر کلیت جشنواره سی و سوم فجر را متوسط ارزیابی کرد.

یک تدوینگر کلیت جشنواره سی و سوم فجر را متوسط ارزیابی کرد.

کاوه ایمانی به سوره سینما گفت: در سال ۹۳ چند فیلم تدوین کردم و به نسبت پر کار بودم، فیلم های «فرار از قلعه رودخان»، «اسب سپید پادشاه»، «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» و «سلام پدربزرگ». امسال برای چهارمین بار بود که با غلامرضا رمضانی و محمدحسین لطیفی همکاری می کردم و همچنین برای اولین بار در فیلم های مجید جوانمرد و مهدی مظلومی حضور داشتم و البته انرژی و انگیزه ام برای همه این آثار در یک سطح مساوی قرار داشت، چون همیشه تلاش می کنم با هر اثر سینمایی با بهترین قوای ممکن روبرو شوم.

وی افزود: وقتی فیلمنامه ای به من پیشنهاد می شود، برای پذیرش چندان سختگیر نیستم. کافی است اصول اولیه فیلمنامه در آن رعایت شده باشد تا همکاری را بپذیرم. البته با توجه به اینکه در کارنامه من حالا دیگر نام چهل و چند فیلم به چشم می‌خورد، اگر موضوع اثر از تازگی برخوردار باشد، جذابیت بیشتری برای من وجود دارد. من معمولا تلاش می کنم برای هر چه بهتر شدن تدوین با کارگردان اثر مشاوره هایی داشته باشم و معمولا پیشنهاد حذف پلان هایی را مطرح می کنم تا ریتم اثر مناسب تر باشد.

ایمانی در پاسخ به این سوال که آیا تدوین فیلم کودک، تفاوتی را برای او در مقایسه با دیگر آثار سینمایی ایجاد می کند توضیح داد: وقتی قرار است فیلمی برای مخاطب کم سن و سال تدوین کنم می دانم کار سخت‌تری در پیش دارم چون در این فیلم ها معمولا بازیگران آماتور داستان را پیش می برند و من باید با وسواس و دقت بیشتری روی فیلم تمرکز کنم تا هم خلاقیت‌های اثر حفظ شود و هم بازی بازیگر کم‌سن، به بهترین شکل ممکن دیده شود.

asbe-sefid1

این تدوینگر همچنین درباره فیلم های دیگری که امسال تدوین کرده گفت: «اسب سپید پادشاه» یک فیلم اجتماعی است با فضای زنانه و نکته جذاب آن برای من تغییر ژانر محمدحسین لطیفی بود و البته به نظر من مثبت ارزیابی می شود. این فیلم فضای گرمی دارد و از اینکه در ساخته شدن آن سهم داشتم خوشحالم. مهدی مظلومی همکلاسی من است و فیلمنامه خوبی را به دست گرفته بود. فیلم «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» فیلم پرپلانی بود، اما تدوین آن هم لطف و شیرینی خودش را داشت. فیلم «سلام پدربزرگ» هم با محور شخصیت جمشید مشایخی و تجلیل از او ساخته شده و من خوشحالم که این اثر ماندگار را تدوین کردم.

کاوه ایمانی درباره جشنواره فیلم فجر امسال گفت: من متأسفانه موفق به تماشای تنها هفت هشت فیلم شدم و باید بگویم جشنواره متوسطی داشتیم و حتی آثاری که می‌توان از آنها با عنوان آثار خوب یاد کرد هم در سطح متوسط بودند و در یک کلام هیچ فیلمی وجود نداشت که بتواند ما را ذوق زده کند. با این حال «رخ دیوانه» را خیلی پسندیدم و خوشحالم که سیمرغ گرفت. تدوین آن هم باید جایزه می‌برد اما به گمانم به این دلیل که آقای دهقانی در سال گذشته این جایزه را از آن خود کرده بودند، امسال از آن بی بهره ماندند و گرنه کارشان به گونه ای بود که کاملا شایستگی این جایزه را داشت.

کاوه ایمانی تدوین فیلم‌های سینمایی «ساکن خانه چوبی»، «اگه می تونی منو بگیر» و … را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>