سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۳۹۳ در ۳:۵۵ ب.ظ چاپ مطلب

اجرای زنده موسیقی متن ۱۲ فیلم در اختتامیه جشنواره «رویش»

ruyesh-fest2

سعید اردیانی از اجرای ۱۲ قطعه از موسیقی فیلم‌های سینمایی کشور در اختتامیه جشنواره «رویش» خبر داد.

سعید اردیانی از اجرای ۱۲ قطعه از موسیقی فیلم‌های سینمایی کشور در اختتامیه جشنواره «رویش» خبر داد.

سوره سینما – به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، سعید اردیانی از نوازندگان و تنظیم کنندگان موسیقی کشور گفت: ایده اجرای موسیقی فیلم ها در جشنواره رویش از طرف حوزه هنری بود و آن ها به من پیشنهاد کردند چنین کاری انجام شود. من و ارکستر سپهر همراه با گروه کر این قطعات را اجرا خواهیم کرد.

اردیانی در ادامه خاطرنشان کرد: این ایده ای بسیار زیبا و جالب است که امسال حوزه هنری آن را انجام داده است. اجرای زنده موسیقی فیلم ها به نظرم بدعت زیبایی از طرف حوزه هنری است و امیدوارم این حرکت ادامه داشته باشد. به نظرم موسیقی دراماتیک‌ ما قابلیت‌های زیادی در اجرا دارد و می توانیم این کار را حتی در حوزه های دیگر مثل حوزه کودک و نوجوان به صورت زنده انجام دهیم. اولین قدم را حوزه هنری در این زمینه برداشته و قطعا کمک زیادی به موسیقی فیلم ها می‌کند.

این تنظیم کننده موسیقی با اشاره به اجرای موسیقی فیلم هایی مثل «دوئل»، «سربداران»، «روز واقعه»، «قدمگاه»، «مریم مقدس»، «مردان آنجلس»، «کوچک جنگلی»، «وضعیت سفید»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و «شب دهم» در مراسم اختتامیه جشنواره رویش بیان کرد: در ساخت موسیقی فیلم های دینی می توان از یک فضای دینی و بومی بهره گرفت. اگر فیلم در یک منطقه جغرافیایی خاص اتفاق افتاده می توان از موسیقی بومی منطقه استفاده کرد. اگر نه مثل موسیقی بقیه فیلم ها ساخته می‌شود و حتما باید حس و حال و روح حاکم در فیلم را به مخاطب انتقال دهد.

اردیانی در پایان گفت: اگر محلی که فیلم در آنجا ساخته می شود خصوصیت ساخت موسیقی بومی و دینی را داشته باشد، می‌توانیم از موسیقی محلی آن منطقه استفاده کنیم. اگر موسیقی بوشهری باشد مطمئنا از آلات موسیقی این منطقه استفاده می شود. این موضوع ارتباط زیادی به ساز و موسیقی در مذهب آن شهر دارد. برای مثال موسیقی فیلم  کوچک جنگلی بر اساس ملودی های منطقه دیلمان ساخته شده و مخصوص آن منطقه است. استفاده از موسیقی بومی یکی از نقاط بارز این قطعه موسیقایی است.

شایان ذکر است، اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش روز جمعه هشتم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>