سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ اسفند ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

«پول ک» به «آسمان آفتابی نیست» تغییر نام داد/ اولین تجربه ملکوتی در مراحل پایانی تدوین

mehran-malakooti

تدوین فیلم سینمایی «آسمان آفتابی نیست» به کارگردانی مهران ملکوتی به زودی تمام می‌شود.

تدوین فیلم سینمایی «آسمان آفتابی نیست» به کارگردانی مهران ملکوتی به زودی تمام می‌شود.

مهران ملکوتی کارگردان سینما درباره اولین فیلم سینمایی خود که پیش از این «پول ک» نام داشت و حالا به «آسمان آفتابی نیست» تغییر نام داده به سوره سینما گفت: تغییراتی صورت گرفت و آقای میرکریمی از تهیه‌کنندگی کار کنار رفتند و به عنوان مشاور کارگردان من را همراهی کردند. آقای واجد سمیعی با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وارد همکاری شدند و ما ۲۱ آذرماه در سکوت خبری کار را در بوشهر کلید زدیم و ۴۵ جلسه فیلمبرداری داشتیم. بعد به تهران بازگشتیم و بعد از استراحت و رفع خستگی ناشی از تصویربرداری در دریا و شرایط سخت، تدوین را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: به طور قطع تدوین فیلم تا دو روز آینده تمام نی‌شود و  فیلم وارد مرحله صداگذاری خواهد شد، ضمن اینکه آهنگسازی آغاز شده و همه چیز همانطور که انتظار داشتیم پیش رفته است. پس از پایان تمام مراحل فنی باید یک نسخه سر و شکل دار از کار را ببینیم و سپس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و آقای واجد سمیعی برای اکران اقدام لازم را انجام بدهند.

ملکوتی در ادامه گفت: غیر از قربان نجفی بقیه بازیگران این فیلم آماتور و بومی هستند و بهدخت ولیان هم بازیگر زن اصلی ماست که فیلم، اولین تجربه بازیگری اوست. در مورد اولین تجربه کارگردانی باید بگویم که در کنار سختی‌ها ، لذت‌بخش بود و آقای بهرام دهقانی هم این مساله را به من گفت که کار سختی را انتخاب کرده‌ای، اما با تمام تعدد لوکیشن و کار در دریا و همچنین بازی گرفتن از بچه‌ها از نتیجه تا به اینجا راضی هستم و در صورت فراهم بودن شرایط باز هم در حوزه کارگردانی تجربه خواهم کرد.

از عوامل این فیلم سینمایی می توان به فیلمنامه نویس: شیلا رشیدیان، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، مشاور تدوین: بهرام دهقانی، تدوین: سیاوش ترازنده پور ، طراح صحنه و لباس : شیوا رشیدیان، طراح گریم: مهرنوش طبیبی، مدیر تولید: ادریس عبدی‌پور، آهنگساز : علی صمدپور ، صدابردار: محمدحسن فتاحی، جلوه‌های ویژه: بهنام خاکسار، مدیر برنامه‌ریزی: افشین رضایی و دستیار اول کارگردان: رضا مسعودی اشاره کرد.

پیش از این شیلا رشیدیان فیلمنامه‌نویس «آسمان آفتابی نیست» درباره داستان و شخصیت این فیلم به سوره سینما گفته بود: قهرمان این داستان یک کودک ۱۲ ساله است، ولی مخاطب آن کودک و نوجوان نیست. این کودک وابسته و متعلق به جغرافیای دریاست و در حال گذران یک مرحله جدید است و تصور می کند باید کار کند و پول به دست بیاورد تا مرد شود.