سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۲:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب
پاسخ به انتقادها/

غفاری: «استرداد» بر اساس اسناد ساخته شده است

esterdad

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» انتقاداتی مثل تحریف تاریخ که توسط برخی منتقدین بر فیلم وارد شده را اظهارنظرهای شخصی دانست.

کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» انتقاداتی مثل تحریف تاریخ که توسط برخی منتقدین بر فیلم وارد شده را اظهارنظرهای شخصی دانست.

سوره سینما – یکشنبه شب ۲۲ بهمن ماه در برنامه ققنوس صادق کوشکی و یعقوب توکلی فیلم سینمایی «استرداد» را فیلمی در راستای تحریف تاریخ و مدافع پهلوی ارزیابی کردند. علی غفاری کارگردان فیلم سینمایی «استرداد» در واکنش به این انتقادات به سوره سینما گفت: دوستانی که این اظهارنظرها را درباره فیلم دارند فقط تصویری کلی از تاریخ دارند و نظر شخصی خودشان را ارائه داده‌اند.

غفاری افزود: قطعا وقتی به سراغ یک سوژه تاریخی می‌رویم بی‌گدار به آب نمی‌زنیم. من یک سال تحقیق کردم و نظرات متعدد تاریخ‌دانان را مورد بررسی قرار دادم. موضوع فیلم در طول سال‌ها از طرق روایت‌های متعدد و متفاوت شنیده و تحلیل و بررسی شده است. من نظرات متفاوتی را از تاریخ دانان درباره این سوژه دریافت کردم. کمتر به نظر مشترک در این باره برخورد کردم.

غفاری گفت: قطعا برای برخوردی که من با این سوژه در فیلم کرده‌ام اسناد و مدارک موجود است و اینطور نبوده که قصد تحریف تاریخ و یا دفاع از پهلوی داشته باشم. در فیلم نشان می‌دهیم که این طلاها به خزانه کشور نمی‌رسد و نهایتا معلوم نیست سرنوشت طلاها چه می‌شود. این دفاع از پهلوی است؟ اصلا چنین قصدی نه من و نه فیلم نداشته‌ایم.

این کارگردان ادامه داد: شاکله فیلم «استرداد» کاملا بر اساس تحقیق و پژوهش و اسناد و مدارک شکل گرفته است. فیلم «استرداد» در ۱۴ رشته کاندید دریافت سیمرغ شده است. مگر می‌شود قضاوت ۷ داور در ۱۴ رشته  قضاوتی نادرست باشد. این فیلم رکورد بی سابقه‌ای در رشته‌های مختلف به جای گذاشته است. لیاقت این فیلم حتی چیزی بیشتر از نتیجه‌ای که به دست آورد است.

غفاری اضافه کرد: من تلاشم را کردم که از سینمای ملی دفاع کنم. سینمایی که این روزها مورد هجمه از هر طرف است. دوستانی که فیلم را هنوز ندیده بودند شروع به هجمه علیه فیلم کردند و وقتی فیلم را دیدند خودشان مدافع فیلم شدند. من همه تلاشم را برای احیای سینمای ملی کردم و از فیلمم دفاع می‌کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>