سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۱ در ۲:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب
شهابی در گفتگو با سوره سینما:

نگاه جناحی کیفیت داوری جشنواره فیلم فجر را زیر سوال ‌می‌برد

hosein-shahabi

کارگردان فیلم سینمایی «روز روشن» از نحوه داوری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و بها ندادن این جشنواره به بخش خصوصی انتقاد کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «روز روشن» از نحوه داوری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و بها ندادن این جشنواره به بخش خصوصی انتقاد کرد.

حسین شهابی که در سی ‌و یکمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «روز روشن» حضور داشت درباره نحوه برگزاری این جشنواره و نتیجه کلی آن به سوره سینما گفت: در روزهای برگزاری جشنواره  به‌ علت مشغله کاری حضور چندانی نداشتم. اما فکر می‌کنم به لحاظ کیفیت برگزاری خوب و مناسب انجام شد. اگر هم کمبوداتی در ظاهر وجود داشت طبیعی بود.

 وی ادامه داد: از آنجا که فستیوال فیلم فجر بزرگترین اتفاق سینمایی ایران است باید نحوه انتخاب آثار کاملا دور از مسائل سیاسی و جناحی باشد. هر چقدر نگاه هنری و معیارهای کیفیتی آثار انتخابی در آرا لحاظ شود، اعتبار بین المللی و داخلی جشنواره بیشتر می‌شود. متاسفانه جشنواره امسال نشان داد در سال ۹۲ بخش خصوصی هیچ جایگاهی ندارند و تنها برای داغ کردن بازار جشنواره،  فروش بلیت‌ها و پرکردن سالن‌های جشنواره این فیلم‌ها حضور داشتند.

 این کارگردان افزود: نگاه این چنینی به جشنواره فیلم فجر و ضربه زدن به بخش خصوصی از اعتبار فرهنگی و هنری آن کم می‌کند. فیلم‌هایی که در این جشنواره داخلی توجهی به آنها نشده اگر در فستیوال‌های خارجی مورد توجه قرار بگیرند کیفیت داوری جشنواره فیلم فجر زیر سوال می‌رود.  من آدم سیاسی و جناحی نیستم  و تمام حرف‌هایم از سر دلسوزی برای سینما است. فیلم‌هایی‌ که در بخش خصوصی ساخته می‌شوند و سازندگان آنها  با عشق حتی خانه خود را می‌فروشند تا بتواند فیلمشان را با کیفیت بسازند، نباید مورد بی‌توجهی قرار بگیرند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>