سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد یک فیلمنامه‌نویس از شرایط تولید فیلم/ وضعیت مبهم تولید «ترامپولین»

amir-arabi

نویسنده فیلمنامه «سعادت آباد» از وضعیت تولید فیلم در سینمای ایران انتقاد کرد.

نویسنده فیلمنامه «سعادت آباد» از وضعیت تولید فیلم در سینمای ایران انتقاد کرد.

امیر عربی به سوره سینما گفت: اگر قرار باشد مشکل سینمای ایران را در یک جمله بیان کنم باید به نبود نیروی مختصص و حرفه‌ای در میان تهیه کنندگان سینما اشاره کنم. سینمای ایران یک کمپانی تولید آثار سینمایی کم دارد و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، ضعف در محتوا و ساختار همچنان بر قوت خود باقی می‌ماند.

وی همچنین درباره فعالیت‌های اخیر خود توضیح داد: اواسط سال گذشته فیلمنامه «ترامپولین» را آماده کردم و قرار است مهدی رحمانی آن را جلوی دوربین ببرد. این پروژه، پروانه ساخت دارد اما هنوز معلوم نیست چه وقت آن را کلید بزنیم. یک فیلمنامه دیگر هم با نام «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» این روزها در کش و قوس دریافت پروانه ساخت است. این اثر را فرزاد موتمن کارگردانی می‌کند.

این نویسنده درباره داستان «آخرین بار کی سحرو دیدی؟» اضافه کرد: این فیلمنامه درباره دختری دانشجو به نام سحر است که یک شب به خانه نمی‌آید. این فیلم رگه هایی از ژانر پلیسی هم دارد، اما از نگاه من بیشتر به عنوان یک اثر اجتماعی شناخته می شود.

امیر عربی نگارش فیلمنامه فیلم‌های «ما همه گناهکاریم»، «یه عاشقانه ساده» و «سعادت آباد» را بر عهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>