سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

معصومی و نگارش دومین قسمت از سه‌گانه/ بخش بین‌الملل جشنواره فجر زیر سایه کن

khosro-masoomi

خسرو معصومی در حال نگارش متن دومین قسمت از سه‌گانه سینمایی تازه خود است.

خسرو معصومی در حال نگارش متن دومین قسمت از سه‌گانه سینمایی تازه خود است.

این کارگردان به سوره سینما گفت: تا الان یک سوم از فیلمنامه نوشته شده است باتوجه به شرایط امسال احتمالی برای تولید وجود ندارد و سال آینده فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد. این سه اپیزود درباره ازدواج، بیکاری و مهاجرت است و من این روزها سعی دارم دغدغه بیکاری را در قالب فیلمنامه بیاورم. بخشی از داستان فیلم دوم که هنوز نامی برایش در نظر نگرفتم در شمال ایران و بخشی دیگر در ترکیه روایت می‌شود تا سومین قسمت که درباره مهاجرت است به دنبال همین داستان پیش برود اما هنوز طرحی درباره اپیزود آخر در ذهن ندارم.

وی افزود: «تابو» اولین فیلم من است که موسیقی درآن نقشی ندارد و همه صداها توسط صداگذار به نوعی هنرمندانه ترکیب شده اند که نیازی به فضای موسیقی احساس نمی شود. تنها ۵ ثانیه‌ای که به سکانس صحنه قتل مربوط می شود صدای تک نوازی ویلون سل به گوش می‌رسد. استفاده نکردن از موسیقی دلایل متعددی داشت، مثلا ابتدا قرار بود با حسین علیزاده همکاری کنیم که به خاطر رقم دستمزد منصرف شدیم بعد از آن پیمان یزدانیان انتخاب شد، اما سفرش به فرانسه مانع این همکاری شد. احساس کردم شاید باید اینکار بدون موسیقی ساخته شود الان هم از نتیجه راضی هستم.

معصومی درباره زمان اکران فیلم خود گفت: در حال حاضر فیلم برای نمایش از چند فستیوال متقاضی دارد به نظرم اگر در این جشنواره ها حضور داشته باشد شرایط بهتری هم برای اکران پیدا خواهد کرد. در این بین بازار جهانی جشنواره فجر هم وجود دارد اما به دلیل همسو شدن با فستیوال کن بعید می دانم تاثیر چشمگیری در عملکرد بازار فیلم های ایرانی شاهد باشیم. به هر حال جشنواره کن نظر فیلمسازان را بیشتر جلب می‌کند و طبیعی است که سینمادوستان وقت و انرژی خود را برای آن مراسم نگه دارند.

وی افزود: به طور کل این جداکردن به نظر من دلیلی نداشت صورت بگیرد. بخش بین الملل تاثیر چندانی در جو سینمایی کشور ندارد. بعید می دانم تنور سرد شده جشنواره فیلم فجر دوباره در بخش بین الملل گرم شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>