سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۴:۴۶ ب.ظ چاپ مطلب

در کارگاه‌های آموزشی جن میلر چه می‌گذرد؟/ آموزش ایده‌پردازی در حاشیه جشنواره فجر

jan-miller

کارگاه آموزشی ایده‌پردازی جن میلر در حاشیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی ایده‌پردازی جن میلر در حاشیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

سوره سینما- جن میلر یک کارگاه آموزشی ایده‌پردازی (Pitching) را با جوایز نقدی و حمایتی از سوی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و سازمان سینمایی برگزار می‌کند. روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت‌ماه، جشنواره بین‌المللی فیلم فجر کارگاه «چگونگی پردازش یک ایده کمتر از ۱۵۰ کلمه‌ برای تبدیل به یک فیلمنامه ۹۰ صفحه‌ای برای فروش» (فیلمنامه داستانی) را توسط «جَن میلر» برگزار می‌کند. جن میلر با بیش از ۲۰ سال سابقه تدریس در امر پیچینگ (تبادل ایده‌ها)، برگزاری این کارگاه را برعهده دارد.

این کارگاه دوبار در دو روز متوالی از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر با سخنان عمومی جن میلر برگزار می‌شود و از ساعت ۱۳:۳۰ برای ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگانی که طرح‌های‌شان انتخاب شده، تک به تک ۳۰ دقیقه زمان در نظر گرفته می‌شود تا به رفع اشکال ایده‌ها بپردازد. تالار تبادل ایده‌ها فرصتی برای تمام فیلمسازان جوانی است که پروژه‌های ناب سینمایی دارند و به دنبال جذب بخشی از سرمایه برای راه‌اندازی یا تکمیل فیلم سینمایی خود هستند. تنها فیلمسازانی می‌توانند در این بخش شرکت کنند که پیش از این، حداقل یک فیلم ساخته باشند. همچنین فیلمسازان غیرایرانی که پروژه‌هایی برای تولید مشترک و فیلمبرداری حداقل ۳۰ درصد از فیلم در هر نقطه از سرزمین ایران را داشته باشند نیز می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

jan-miller-poster

فراخوان حضور در این کارگاه ها عبارت است از:

۱- با توجه به نیاز حمایت از استعدادهای سینمایی کشور و تعامل با سینماگران جهان، تالار تبادل ایده‌ها در روز‌های برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد. در این بخش، ایده‌های این فیلمسازان برای شرکت در کارگاه تخصصی – آموزشی که خانم جَن میلر کانادایی برگزار خواهد کرد، ارسال می‌شود.
۲- به ۱۰ طرح برتر فرصت چالش تک به تک با مربی آموزشی برای رفع اشکالات طرح داده خواهد شد.
۳- هر شرکت کننده می‌تواند یک طرح در زمینه‌ی فیلم بلند داستانی ثبت‌نام کند.
۴- طرح‌هایی که موفق به دریافت توافق هیات تصمیم‌گیری بشوند، مورد تشویق مالی برای نوشتن فیلمنامه کامل و تولید قرار خواهند گرفت.
۵- اسامی برندگان نهایی در اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر اعلام خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند تا دوم اردیبهشت‌ فایل متن طرح ۱۵۰ کلمه‌ای خود را در قالب Word به پست الکترونیک submission@fajrfilmfestival.com ارسال کرده و سوالات خود را از طریق شماره‌های ۲-۸۸۶۷۳۲۸۱ پیگیری کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>