سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

توصیه مهم جمشید مشایخی به یک بازیگر/ می‌خواهم به تئاتر برگردم

saleh-mirza-aghayee

صالح میرزاآقایی که مدتی است، در بازیگری کم کار شده، چهار فیلم آماده نمایش دارد.

صالح میرزاآقایی که مدتی است، در بازیگری کم کار شده، چهار فیلم آماده نمایش دارد.

صالح میرزاآقایی که مدتی است کمتر نام او در پروژه های سینمایی و تلویزیونی شنیده می‌شود به سوره سینما گفت: کم کار شدنم کاملا عمدی بوده، ترجیح می‌دهم در سینما با فیلمنامه خوب کار کنم. وقتی مرز سنی از ۴۵ سال می‌گذرد انسان مقیدتر می‌شود و سودای مدام کارکردن و فعالیت های پی در پی هم کمتر می‌شود. اولویتم با کار قابل اعتنا در سینماست و دلم می‌خواهد برای تلویزیون هم در پروژه هایی با ویژگی خاص حضور داشته باشم.

این بازیگر که به تازگی فیلم «شاید یک معجزه» با بازی او پروانه نمایش گرفته است افزود: پیش از این در فیلم‌هایی چون «پشت در خبری نیست» نوشته کیانوش عیاری به کارگردانی شبنم عرفی‌نژاد، «محرمانه تهران» ساخته مهدی فیوضی و «کبریت سوخته» به کارگردانی کاظم معصومی حضور داشتم که هرکدام بنا به دلایلی هنوز فرصت اکران پیدا نکردند. سریال «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج را هم روی آنتن دارم.

وی افزود: متاسفانه شبکه نمایش خانگی هم از نظر کیفی تنزل پیدا کرده است اگرچه افرادی چون داوود میرباقری، کمال تبریزی، پیش از آنها هم محمدحسین لطیفی و سامان مقدم به اعتبار این شبکه کمک کردند اما چون برخی از آثار تولید شده از نظارت و کیفیت بالایی برخوردار نیستند شبکه نمایش خانگی را به همان اصطلاح فیلم های شانه تخم مرغی نزدیک کرده است. امیدوارم در عین حال که علاقمندان بسیاری باید کار کنند درکنارش توجه و نظارت هم بیشتر شود.

میرزاآقایی از فعالیتش در حوزه های مختلف گفت: هیچگاه به فکر کارگردانی نبودم و این وسوسه را ندارم. به نظرم کارگردانی، حرفه ای کاملا مجزا از بازیگری است. همیشه دغدغه نوشتن دارم و پیش از این در نشریات تخصصی معتبر سینمایی هم دستی بر قلم بردم. بعد از اینکه با نمایش «بازرس» سال ۸۰ روی صحنه رفتم، علی رغم اینکه پیشنهادهای تئاتر هم داشتم اما به خاطره مشغله هایم فرصتی برای بازی روی صحنه نداشتم ولی امسال با خودم عهد بستم حتما فعالیتم را از سر گیرم.

وی افزود: خوشبختانه من در کنار بازیگری حرفه دیگری دنبال می کنم و از این نظر منبع درآمد دارم. همین باعث شد به خاطر تامین معاش به قبول هر نقشی تن ندهم و انتخابم بر مبانی دریافت دستمزد نباشد. این توصیه از جمشید مشایخی را همیشه در یاد دارم که گفتند بازیگری را نباید اقتصادی نگاه کرد، چون هیچوقت محل درآمد برای تامین آینده نمی‌شود. من هم با برادرم در حوزه‌ای فعالیت می‌کنم و نیاز به دستمزد بازیگری ندارم.

میرزاآقایی گفت: امیدوارم بحران فراگیر بیکاری که گریبان جامعه سینمایی را گرفته است هرچه زودتر دور شود و همه هنرمندان از نظر مالی و اقتصادی در شرایط خوبی به سر ببرند و مشکلی از بابت تامین مالی و آینده شان نداشته باشند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>