سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۱:۱۹ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد علی ملاقلی‌پور از داوران جشنواره فیلم شهر

molagholi-shahr

کارگردان «قندون جهیزیه» از نادیده گرفته شدن بازیگرانش در جشنواره فیلم شهر انتقاد کرد.

کارگردان «قندون جهیزیه» از نادیده گرفته شدن بازیگرانش در جشنواره فیلم شهر انتقاد کرد.

سوره سینما- ایسنا نوشت: آیین پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر شامگاه گذشته ۱۲ خردادماه در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور شهردار تهران‌، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری‌ و جمعی از سینماگران برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن را امیرحسین مدرس برعهده داشت‌، در بخشی با حضور محمدباقر قالیباف،سیاوش حقیقی (دبیر جشنواره) و محمود صلاحی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) با اهدای تندیس و لوح از ابراهیم حاتمی کیا تقدیر شد.

در بخش‌های مختلف این برنامه دوساعت و نیمه،‌ اهدای جوایز بخش بین‌الملل که خواندن نام برگزیده‌ها را امیر اسفندیاری (مدیر بخش بین‌الملل) برعهده داشت‌، با سرعت تمام شد و در این بخش رضا میرکریمی و علیرضا رئیسیان‌ جزو کسانی بودند‌ که جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم و نیز بهترین فیلمنامه را دریافت کردند.

در بخش اهدای جوایز فیلم‌های داستانی بلند(ویدئویی) هم شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد معرفی شد که به دلیل فیلمبرداری امکان حضور در مراسم را نداشت اما پیش از آن جایزه خود را به کودکان سرطانی تقدیم کرده بود.

پایان بخش مراسم هم اهدای جایزه به علی ملاقلی‌پور کاگردان فیلم «قندون جهیزیه» بود که او پس از دریافت تندیس و لوح خود در سخنانی از هیات داوران انتقاد کرد.

او با ابراز تاسف برای هیات داوران مبنی بر اینکه کار آهنگساز فیلم «قندون جهیزیه» را ندیدند تا جایزه دستاورد فرهنگی هنری به او اهدا شود و نیز ندیدن بازی صابر ابر و نگار جواهریان‌، گفت: متاسفم که هیچ کدام از اعضای «قندون جهیزیه» شایسته کاندیدا شدن دانسته نشدند‌ و هیات داوران از مردم همیشه عقب‌تر هستند.

در این مراسم بهرام عظیمی کارگردان فیلم سینمایی انیمیشنی «تهران ۱۵۰۰ » نیز جایزه ویژه دبیر جشنواره را دریافت کرد.

از جمله هنرمندان و سینماگرانی که در این اختتامیه حضور داشتند به مسعود کیمیایی‌، سیروس الوند،‌ رویا افشار‌، مهتاب کرامتی‌، منوچهر محمدی‌، حسین ملکی‌، منصور لشکری قوچانی‌، محمدرضا عباسیان،‌ امیر سمواتی‌، بهرام عظیمی‌، بهرام توکلی‌، علیرضا رئیسیان،‌ سیروس الوند،‌ فرهاد اصلانی‌، مصطفی کیایی‌، علی و وحید جلیل وند‌، مریلا زارعی‌، برزو ارجمند‌، محمد ساربان‌، محمد حسین لطیفی‌، امیر آقایی‌، بهروز افخمی‌، مجتبی راعی‌، احمد میرعلایی‌،علیرضا امینی‌، محمد احسانی‌(مدیر شبکه یک سیما) و رضا میرکریمی‌ (مدیرعامل خانه سینما)، می‌توان اشاره کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>