سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۴۹ ق.ظ چاپ مطلب
کیمیایی در گفتگو با سوره سینما:

شرایط برای ساخت فیلم خنثی مهیا است/ سجادپور فقط خندید!

Poolad-kimiayee

بازیگر فیلم سینمایی «جرم» با انتقاد از شرایط موجود سینما تاکید کرد در این فضا فقط فیلم‌های خنثی ساخته می‌شود.

بازیگر فیلم سینمایی «جرم» با انتقاد از شرایط موجود سینما تاکید کرد در این فضا فقط فیلم‌های خنثی ساخته می‌شود.

پولاد کیمیایی‌ بازیگر سینما و تلویزیون، که از مدتی پیش قرار بود اولین فیلم سینمایی خود را با نام «معکوس» کارگردانی کند درباره وضعیت کنونی ساخت این فیلم به سوره سینما گفت: سینما در شرایط فعلی حال و روز خوبی ندارد. فیلمسازان برای ساخت هر فیلمی که اقدام می‌کنند، یا به علت تلخ بودن یا سیاه‌نمایی یا ورود به خط قرمزهای سلیقه‌ای که هر روز تغییر می‌کنند، موفق به دریافت پروانه ساخت نمی‌شوند. در چنین شرایطی با سختی بسیار، تنها فیلم‌های خنثی و سطحی به مرحله تولید می‌رسند. سینماها هم دچار رکود مخاطب شده‌اند، فیلم‌های محافظه‌کارانه و سطحی مورد استقبال مخاطبان سینما قرار نمی‌گیرند.

بازیگر فیلم سینمایی«شمعی در باد» ادامه داد: من نگارش فیلمنامه‌ سینمایی که قصد ساختن آن را داشتم کامل کردم، با سرمایه گذار هم برای تولید به توافق رسیدیم. اما وقتی برای اخذ مجوز آن اقدام کردیم، تا مدتی به ما جوابی ندادند. بعد شنیدیم فیلمنامه اصلا به شورا ارائه نشده است. از آقای سجادپور پرسیدم دلیلش چیست او هم فقط خندید. گویا موضوع فیلمنامه با معیارهای امروز ارشاد همخوانی نداشته است. امیدوارم سال آینده شرایط کمی بهترشود تا بتوانیم دوباره برای ساخت این فیلم اقدام کنیم.

کیمیایی درپاسخ به اینکه فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال را افزود: درباره کیفیت اغلب فیلم‌های امسال نکته مثبتی نشنیدم و مشغله کاری داشتم نتوانستم فیلم‌ها را ببینم.

وی درباره فعالیت کنونی خود گفت: مدتی است بازی در سریال «ماتادور» را به پایان رساندم که کار سخت و سنگینی بود. چند پیشنهاد دارم که در حال مذاکره هستیم با فراهم شدن شرایط ساخت‌شان سال آینده کار خواهند شد.