سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۰:۵۴ ق.ظ چاپ مطلب
همکاری زرین‌دست در یک مستند/

جمشید مشایخی فردوسی می‌شود

jamshid-mashayekhi

کارگردان مستند سینمایی «بازیگرالملک ایران» از ادامه پیش‌تولید و شروع فیلمبرداری این فیلم از اواسط اسفند خبر داد.

علی‌رویین‌تن کارگردان سینما، که مدتی است در صدد ساخت مستند سینمایی «بازیگرالملک ایران» درباره زندگی استاد جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون است، درباره وضعیت تولید این مستند به سوره سینما گفت: ما از مدتی پیش تحقیقات کار را شروع کردیم و همچنان پیش‌تولید این مستند ۹۰دقیقه‌ای با جدیت ادامه دارد، و حدود ۶۰ درصد نگارش فیلمنامه به پایان رسیده است.

کارگردان فیلم سینمایی «دل‌شکسته» ادامه داد: این مستند به تهیه‌کنندگی خودم است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده با یاری خدا ما از ۱۵اسفندماه فیلمبرداری را شروع خواهیم کرد. قرار است علیرضا زرین‌دست مدیریت فیلمبرداری آن را برعهده داشته باشد. سعی کردیم در طراحی این مستند روشی متفاوت را کار کنیم که برای مخاطب ضمن روایت زندگینامه یک هنرمند ارزشمند جذابیت‌های خاصی داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی «کرشمه» افزود: در این مستند داستانی از چند بازیگر سرشناس نیز استفاده خواهیم کرد. فیلمنامه کار به صورتی است که استاد مشایخی در سیلان ذهن خود فردوسی می‌شود و با رستم و سهراب و امیرتیمور و شخصیت‌های دیگر گفتگو می‌کند، این طراحی روایتی جذاب را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجا که هنرمندانی مانند استاد مشایخی گنجینه‌ای از فرهنگ و هنر این مملکت هستند، باید در زمان حیات هم عصر بودن با آنها را غنیمت شمرد و جنبه‌های متمایز زندگی‌اشان را ثبت کرد. از این رو ما با صفا و عشق به این هنرمند بزرگ سعی می‌کنیم اثر قابل توجهی را به ثبت برسانیم. واقعا اگر توان مالی این قضیه برایم مقدور بود درباره همه هنرمندان تاثیرگذار فیلم می‌ساختم. هنرمندانی که هم برای مردم مهم هستند، هم مردم برای آنها مهم بوده و هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>