سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ خرداد ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۶ ب.ظ چاپ مطلب

«پرونده‌ای برای سارا» در جشنواره کودک و نوجوان/ سینمایی که پارکینگ شد

nader-moghadas

فیلم سینمایی «پرونده‌ای برای سارا» به کارگردانی نادر مقدس در جشنواره فیلم کودک و نوجوان رونمایی می‌شود.

فیلم سینمایی »پرونده‌ای برای سارا» به کارگردانی نادر مقدس در جشنواره فیلم کودک و نوجوان رونمایی می‌شود.

مقدس به سوره سینما گفت: این فیلم با مشارکت فارابی به تهیه کنندگی اکبر نبوی برای نمایش آماده است و اولین اکران خود را در جشنواره کودک و نوجوان خواهد داشت. امیدوارم با تمهیداتی که رییس سازمان سینمایی و سایر مسئولان در نظر دارند شرایط اکران برای سینمای کودک روزبه روز بهتر شود. حمایت از سینمای کودک فقط تولید نیست بلکه شرط اصلی آسان کردن مسیر عرضه این آثار است تا آنچه تولید شده به راحتی در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

وی افزود: سازمان سینمایی به کمک بنیاد سینمایی فارابی سعی در فراهم کردن شرایط برای توجه بیشتر به سینمای کودک دارند و من خوشبین هستم که سال آینده اتفاقات خوبی در این زمینه رخ خواهد داد. همانطور که مسئولین با احیای گروه هنر و تجربه توانستند نگاهی تازه به سینما بیاورند و خیلی خوب هم حمایت کردند این توجه به سینمای کودک هم آینده روشنی خواهد داشت. من از طرفداران گروه هنر و تجربه هستم و معتقدم باید در خارج از تهران هم طرفداران هنر سینما از این موهبت بهره ببرند. اگر سینماهای تعطیل شده به فعالیت سابق خود برگردند حتما این اتفاق نتیجه بخش خواهد بود.

این کارگردان که در استان مازندران هم فعالیت های سینمایی خود را در زمینه استعدادیابی و کشف هنرجویان شهرستانی دارد افزود: سینمای کودک مظلوم واقع شده است و ما در شهرستان ها اگر بتوانیم سالن هایی که به مرور زمان تعطیل شده اند را احیا کنیم کمک بزرگی به کودکان و نوجوانان شهرستانی کردیم. آنها مثل تهران امکانات تفریحی و سرگرمی ندارند. سینما می تواند یک سرگرمی سالم و آموزشی برای آنها باشد. متاسفانه رفته رفته سالن ها در شهرستان ها تعطیل می‌شوند تا جایی که یکی از آنها تبدیل به پارکینگ شده و تابلو زده اند این سالن سینما به پارکینگ تبدیل شده است.

نادر مقدس گفت: اگر می‌خواهند تغییر کاربری دهند اشکالی ندارد دست کم به گونه ای باشد که بتواند از آن همه امکانات و مساحت زمین استفاده های دیگری هم انجام شود. در این زمانه انتقاد و حرف فایده ای ندارد باید با عمل وارد شد و راه حل ارائه داد. امیدوارم مسئولانی که مجدانه این مسائل را پیگیری می کنند سال آینده اخبار خوبی از بازگشایی سالن‌های تعطیل شده و شرایط اکران سینمای کودک برای ما داشته باشند و مطمئن هستم که این اتفاق رخ خواهد داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>