سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ خرداد ۱۳۹۴ در ۹:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

جاذبه‌‌های اکران ماه رمضان برای مخاطبان سینما

cinema-ramezan

اکران ماه رمضان می‌تواند برای مخاطبان سینمای ایران جذاب باشد، اگر اهمیت جایگاه آن درک شود.

اکران ماه رمضان می‌تواند برای مخاطبان سینمای ایران جذاب باشد، اگر اهمیت جایگاه آن درک شود.

سوره سینما- علی رضایی: برای مخاطبان سینمای ایران، به ویژه اقشار مذهبی که در بیشتر ایام سال به سینما نمی‌روند ماه رمضان می تواند فصلی مهم و تاثیرگذار در اکران باشد. البته به شرطی مسئولان و مدیران سینمایی در آغاز هر سال برای اکران این مقطع برنامه ریزی کنند. با راهکارهای کمکی و امتیازهایی که در این ایام به مخاطبان داده می شود، می توان فضا را به نحوی شکل داد تا مخاطبان بیشتر به سینما بروند. کاهش بهای بلیت که در جلسه شورای صنفی نمایش تصویب شد و اجرای طرح نمایش فیلم تا پاسی از شب، راهکارهایی است که مخاطبان را به فیلم دیدن در این ماه ترغیب می کند.

متاسفانه در سال های اخیر جریانی مستمر برای تبدیل کردن ماه رمضان به یک فصل گرم و پررونق در سینما وجود نداشته، حرکت هایی مثل اجرای طرح اذان تا اذان یا افطار تا سحر هم با فراز و نشیب همراه بوده و بر یک مسیر حرکت نکرده است. شورای صنفی باید با چینش درست و انتخاب هوشمندانه فیلم ها گام اول را بردارد و در گام بعدی، با کاهش بهای بلیت و افزایش سانس‌های نمایش فیلم در ساعات بعد از افطار چراغ سینماها را روشن نگه دارد.

حمایت از فیلم های پرفروشی که برای اکران در این ماه متقاضی هستند، عاملی است تا صاحبان فیلم تشویق به نمایش آثار جذاب و پرمخاطب در این مقطع شوند و ماه رمضان به فصلی برای نمایش فیلم هایی که اصلا دیده نمی شوند، نشود. اگر شرایط اکران در ماه رمضان و عید فطر برای دو فیلم «عصر یخبندان» و «گینس» فراهم شود می توان امیدوار بود که سینماها در گرمای تیرماه و در شرایطی که تلویزیون سفره رنگینی برای مخاطبان روزه دارش تهیه کرده، همچنان مخاطب داشته باشند.

توجه به تبلیغات و معرفی فیلم هایی که در ماه رمضان روی پرده می‌روند، حمایت تلویزیون و شهرداری از این آثار و ایجاد یک مجموعه ابزارهای حمایتی رسانه ای از این فیلم‌ها می تواند مردم را به سالن‌های سینما بیاورد. آن هم در شرایطی که در یکی دو سال اخیر تقریبا برنامه ها و سریال‌ها در ماه رمضان نتوانستند مخاطبان را راضی کنند و مردم به دنبال یک جایگزین برای این رسانه هستند.

امسال ماه رمضان در تابستان و فصل تعطیلی مدارس و دانشگاهها است، قطعا بسیاری از روزه داران در ساعات پیش از افطار ترجیح می‌دهند بیرون از خانه نباشند، تفریح ها و زمان اوقات فراغت به پس از افطار موکول می‌شود و ایرانیان مثل همه مسلمانان جهان می توانند پس از اذان مغرب در مراسم و آیین‌های شاد و مفرحی شرکت کنند که با حفظ حرمت این ماه، به طور ویژه ساعاتی خوش برایشان فراهم می‌کند. در این آیین‌های جمعی و شادی‌های اجتماعی سینمای ایران هم می‌تواند سهمی شایسته داشته باشد، اگر همه نهادهای فرهنگی و شهری به یاری برای دیده شدن فیلم‌ها اقدام کنند.


One thought on “جاذبه‌‌های اکران ماه رمضان برای مخاطبان سینما”

  1. Mohammad sabzposh می‌گه:

    اکران ماه رمضان هیچ گاه حمایت نشده گویا در این ماه فقط باید نماز خواند . در حالی که اگر یک‌برنامه مدون و‌درست باشد میتوان از این فرصت به نحو احسن و عالی برای رونق سینمای نیمه مرده استفاده کرد .یا حق

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>