سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

موضع کمال تبریزی درباره «رستاخیز»/ ضعف آشکار مدیران سینمایی

Rastakhiz

کمال تبریزی از توقف اکران فیلم دینی «رستاخیز» انتقاد کرد.

کمال تبریزی از توقف اکران فیلم دینی «رستاخیز» انتقاد کرد.

سوره سینما- به گزارش ستاد خبری فیلم سینمایی «رستاخیز»، در پی توقیف فیلم «رستاخیز» در اولین روز اکرانش در تاریخ چهارشنبه ۲۴ تیرماه، کمال تبریزی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران در یادداشتی نسبت به این اتفاق واکنش به خرج داد.

متن یادداشت تبریزی بدین شرح است: بسم الله، با توقیف رستاخیز و عدم امکان نمایش عمومی آن علیرغم داشتن پروانه نمایش قانونی، یک بار دیگر سرگردانی و ضعف مدیریت در عرصه تصمیم گیری مدیران سینمایی آشکار شد!

متاسفانه چنین رفتارهایی که به طور عمده از سوی اشخاص و نهادهای خارج از حوزه سینما و وزارت ارشاد به فیلمسازان تحمیل می شود؛ عوارض نامطلوبی را در آینده به دنبال خواهد داشت! که از جمله این عوارض باید به ضایعه مربوط به دلسردی فیلمسازان و خروج تدریجی آنان از حوزه سینمای دینی اشاره کرد.

رفتار حذفی و عدم وجود تعامل لازم با فیلمسازان، روز به روز دایره موضوعات سینمایی را از مضامین دینی و مذهبی، تهی، و سینماگران را دلزده و ناامید، ناخواسته به سوی نوع دیگری از فیلمسازی می کشاند که نمایش آن ها بر پرده سینماها در حال تکثیر است! سرگرمی خلسه آوری که اندیشه در آن کمترین حضور را دارد! همه باید بدانیم که ادامه ممانعت از نمایش آثار توقیفی، تا آنجا که حتی دامن اثری همچون رستاخیز را نیز می گیرد؛ سرانجام به نقطه ای منتهی خواهد شد که نتیجه اش تسلط روحیه احتیاط و بی تفاوتی بر فضای سینمای ایران و در مقابل و در آینده ای نه چندان دور، حاکمیت تدریجی فیلم های بی خاصیت و مبتذل بر سالن های نمایش کشور است!

بیست و هشتم تیرماه ۱۳۹۴ – کمال تبریزی


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>