سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مرداد ۱۳۹۴ در ۱:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

آینده سینما روشن نیست/ چرا فیلمبردار باتجربه باید بازیگر شود؟

asghar-rafiee-jam

اصغر رفیعی جم گفت: متاسفانه سینما به قدری بی اعتبار شده است که هیچ آینده خوبی نمی توان برایش در نظر گرفت.

اصغر رفیعی جم گفت: متاسفانه سینما به قدری بی اعتبار شده است که هیچ آینده خوبی نمی توان برایش در نظر گرفت.

مدیر فیلمبرداری سینمای ایران درباره شرایط کنونی کار در حرفه خود به سوره سینما گفت: تغییر مدیران یا هر اتفاق دیگری به جز اینکه روز به روز اوضاع سینما را بدتر کند و شرایط منفی تر شود چیز دیگری ندارد. بخش خصوصی دیگر سرمایه نمی گذارد تولیدات بخش دولتی هم به قدری نیست که همه فیلمبردارها سر کار باشند.

وی افزود: اخیرا قرار بود انجمن فیلمبرداران قرارداد کسانی که سال ۹۳ و ۹۴ کار کرده اند را برای وزارت کار بفرستد مشخص شد تعداد کسانی که کار کرده اند ۲۰ نفر هم نمی شود. هیچ کس پاسخگوی این نیست که بقیه چرا بیکارند. نه فقط در فیلمبرداری همه صنف ها اوضاع همین است. با این سریال های نازلی که ساخته می شود می خواستند سینمارا از رونق بی اندازند و بی اعتبارش کنند که موفق شدند.

وی گفت: مدتی پیش برای ساخت یک فیلم جدید با کارگردان صحبت کردم در این فاصله دوبار پروانه ساخت تجدید شد اما شرایط فراهم نیامد کار به تولید برسد. یک کارگردان دیگر هم به تازگی شنیده ام با موبایل فیلم گرفته است. سینما انقدر بی اعتبار و نازل شده که رواج این اتفاقات اصلا چیز عجیبی نیست. هر روز هم بدتر از دیروز می شود. من برای خودم ناراحت نیستم دلم برای جوانانی می سوزد که با علاقه وارد می شوند.

رفیعی جم گفت: مسئولین فقط شعار می دهند . کسانی که در این سینما کار می کنند خانواده دارند و باید درآمد داشته باشند برخی فیلمبرداران در فیلم ها بازی می کنند که امورات شان را بگذرانند. چرا فیلمبردار بعد از این همه سابقه باید نقش سیاهی لشگر بازی کند یا کسی که با من کار می کرد الان بازیگر سریال های درجه ۳ بشود.. مساله تنها سر کار رفتن نیست مهم تر اینکه هنر، خلاقیت و سینما اصلا وجود ندارد.

وی ادامه داد: همه چیز سر دستی شده است. کار دولتی را به کسانی می دهند که اصلا بلد نیستند. بنیانگذار انقلاب اسلامی در سخنانشان گفتند ما باسینما مخالف نیستیم. در سینما می تواند اتفاقات خوبی رخ دهد جوانان از طریق قصه ها به راه درست ترغیب شوند ولی روز به روز همه چیز بدتر می شود هر مسئولی هم که بیاید بدتر از قبلی است . ما کارگردانان و سینماگرانی داشتیم که عمرشان را گذاشتند اما سالهاست بی کارند.

رفیعی جم گفت: متاسفانه جوانانی که سینما رویایشان بود آمدند و سرخورده شدند. فقط بحث کار نیست دلشان می خواست تجربه کنند و یاد بگیرند ولی اصلا فرصتی برایشان وجود ندارد. مسئولین کلا یک عده خاص را می شناسند و با آنها نشست و برخاست دارند فکر می کند فقط آنها سینماگر هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>