سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۳۹۱ در ۲:۲۹ ب.ظ چاپ مطلب
افتتاحیه حوزه هنری کودک و نوجوان/

مومنی شریف: کار برای کودکان جهاد است

mohsen-momeni

رئیس حوزه هنری در آیین گشایش حوزه هنری کودک و نوجوان کار برای این قشر را به مثابه جهاد در راه خدا دانست.

رئیس حوزه هنری در آیین گشایش حوزه هنری کودک و نوجوان کار برای این قشر را به مثابه جهاد در راه خدا دانست.
سوره سینما- به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری با اشاره به این که افتتاح حوزه هنری کودک و نوجوان حاصل تلاش ۲ ساله متخصصان حوزه است، اظهار کرد: امیدوارم این مرکز رشد کند و ببالد و آثارش مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد. جمعیت سنی و جامعه کودک و نوجوان از گستردگی برخوردار است که هر کس در حوزه فرهنگی کار می کند نمی تواند نسبت به آن بی اعتنا باشد و به همین دلیل هنرمندان حوزه نسبت به کودکان و نوجوانان بی تفاوت نبوده اند اما به خاطر حجم بالای فعالیت های بزرگسال حوزه هنری، آثار کودک و نوجوان به درستی دیده نشده اند.
مومنی گفت: حوزه هنری معتقد است که حق مطالعه و پژوهش پیش از اجرا باید ادا شود و در این صورت کار به نحو خوبی نتیجه خواهد داد. حوزه هنری نگاهی تخصصی به موضوعات دارد که این نوع نگاه با توجه به اختلاف ماهوی هنر کودک و نوجوان با بزرگسال طبیعی است. در هر حوزه ایی اگر مجاز باشیم از واردات استفاده کنیم در حوزه محصولات فرهنگی و هنری کودک و نوجوان مجاز به چنین کاری نیستیم و نباید از حاصل تفکر و دستاورد دیگران در این عرصه به راحتی استفاده کنیم.
Hoze Honari koodak_004
وی افزود: با وجود تلاش هایی که ناشران، ارگان ها و سازمان های فرهنگی هنری مختلف در حوزه تولید و تالیف کتاب انجام داده اند شاهد این هستیم که نسبت ترجمه آثار به تالیف برتری دارد و در بخش فیلم و انیمیشن شرایط از این هم بدتر است. اگر در بخش هایی مردم تولیدات خارجی را به داخلی ترجیح داده باشند، در حوزه فرهنگ و هنر ترجیح مخاطبان آثار بومی و داخلی است و تجربه این مساله را ثابت کرده است و تصور می کنم مسوولان باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.
مومنی با انتقاد از این که در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور اولین جایی که بودجه را از آن کم می کنند و حمایت های مالی شان را بر می دارند فرهنگ و هنر است، گفت: برخی از ارگان هایی که مسوولان حمایت ها و بودجه آن ها را کم کرده اند مراکز فرهنگی و هنری هستند که بیش از ۲۰ سال بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده بودند و مدیران آینده باید به اهمیت این مساله توجه داشته باشند. حوزه هنری، کودکان و نوجوانان را رها نمی کند و به همین دلیل با تاسیس مرکز کودک و نوجوان مخاطبان بزرگسال خودش را پرورش می دهد.
Hoze Honari koodak_001
وی با اشاره به فعالیت مراکزی همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: گستردگی گروه سنی کودک و نوجوان به قدری زیاد است که همه مراکز فرهنگی و هنری باید با تمام ظرفیتی که دارند برایشان کار کنند و در این زمینه فعالیت های زیادی وجود دارد که باید انجام شود و حوزه هنری نیز با توجه به سبک زندگی خانواده ایرانی در این زمینه کمک می کند. کار در عرصه کودک و نوجوان از گونه های جهاد است و خوشحالیم که در این عرصه توانسته ایم گامی برداریم و همه کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت می کنند باید در این زمینه کمک کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>