سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۹ ق.ظ چاپ مطلب

امیرحسین مهران: مهمترین بحث انیمیشن، اقتصاد نداشته‌ی این هنر است

amirhosein-mehran

مهمترین بحثی که هم اکنون ذهن بسیاری از فعالان هنر – صنعت انیمیشن را به خود مشغول کرده، اقتصاد نداشته‌ی این هنر است.

مهمترین بحثی که هم اکنون ذهن بسیاری از فعالان هنر – صنعت انیمیشن را به خود مشغول کرده، اقتصاد نداشته‌ی این هنر است.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی همایش ملی انیمیشن ایران، امیرحسین مهران پیرامون تاثیر برگزاری دومین همایش ملی انیمیشن ایران بر روند تولیدات این گونه‌ی سینما اظهار داشت: شکی ندارم که اتفاق مثبتی در حال رخ دادن است، اما نکته مهم حضور افراد متخصص و گردهم‌آیی از نیروهای ملی و بین‌المللی است.

وی افزود: با تاکید بر عنوان این رویداد، امیدوارم هنر ملی ایران به نقطه‌ای رسیده باشد که بتوانیم آن را به جهانیان عرضه و از تجربیات هنر غرب در جهت بر‌طرف کردن عیوب خود استفاده کنیم.

کارگردان انیمیشن تحسین‌‎شده‌ی «شهر خاموش» با اشاره به برگزاری نخستین دوره این رویداد فرهنگی تصریح کرد: نخستین دوره همایش ملی انیمیشن با همکاری دانشکده صداوسیما برگزار و مقالات تخصصی خوبی منتشر شد. به عقیده من انتقال تجربیات اساتید در قالب مقاله علمی می‌تواند کمک موثری برای جامعه بدون مطالعه ایران باشد؛ زیرا ساعت‌ها، ماه‌ها و سال‌ها تجربیات کارشناسان در مقاله یا کتابی خلاصه می‌شود و در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد.

مهران در ادامه یاد‌آور شد: مهمترین بحثی که هم اکنون ذهن بسیاری از فعالان سینمای انیمیشن را به خود مشغول کرده، بحث اقتصاد نداشته‌ی این هنر است. متولی می‌تواند با مشخص کردن ردیف بودجه، نیروهای جوان را جذب این هنر کند؛ اما متاسفانه در حال حاضر بیشتر تولیدات بر مبنای روابط دوستانه شکل می‌گیرد و کمتر کسی به دنبال کشف انیماتورهای با استعداد است.

کارگردان انیمیشن «شب گوسفند» در پایان افزود: دوسالانه‌ی پویانمایی تهران میزبان تعدادی زیادی فیلم انیمیشن است که اکثر آنها از حمایت مالی برخوردار نیستند و تهیه‌کننده‌ای ندارند. نخستین خواسته انیماتورها این است که مانند تمام گونه‌های سینمایی، مستند، داستانی و… این هنر جدی گرفته شود و از تهیه‌کننده حرفه‌ای برخوردار گردد.

گفتنی است: دومین همایش ملی انیمیشن ایران به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طی روزهای ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه ۹۴ در جزیره کیش برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>