سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

جایگاه پژوهش در سینمای انیمیشن ایران کجاست؟

dr-shah-karami

دکتر امیر‌شاه‌کرمی اعلام کرد که جایگاه پژوهش در سینمای انیمیشن، یکی از مباحث اصلی این رویداد علمی- هنری خواهد بود.

مسئول کارگروه آموزش و پژوهش دومین همایش ملی انیمیشن ایران اعلام کرد که جایگاه پژوهش در سینمای انیمیشن، یکی از مباحث اصلی این رویداد علمی- هنری خواهد بود.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی همایش ملی انیمیشن ایران، دکتر سیدنجم‌الدین امیر‌شاه‌کرمی عضو هیات علمی گروه سینما و انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس پیرامون برگزاری همایش ملی انیمیشن ایران اظهار داشت: «کارگروه آموزش و پژوهش این همایش که ریاست آن را بر عهده دارم، با عنوان نقش و سهم آموزش و پژوهش در تولید انیمیشن ایرانی و با حضور سعید توکلیان، علی احمدی، علی کیانی، بهنام دلداده، نوروز عباسی و مهدی خرمیان سعی دارد با جمع‌بندی وضعیت فعلی تولید فیلم انیمیشن و توجه به آینده مباحث زیرساختی، بستر توسعه هنر انیمیشن را فراهم آورد.»

شاه‌کرمی تصریح کرد: «رویکرد اصلی این کارگروه، بررسی مفهوم آموزش و پژوهش است. مبحث آموزش به شاخه‌های حضوری شامل کلاس‌های دانشگاهی و غیر‌حضوری (ارتباط‌های مجازی) که بیشتر در اروپا از این روش استفاده می‌کنند، تقسیم می‌شود.»

وی افزود: «اعضای کارگروه آموزش و پژوهش ابتدا به تبیین هر یک از این سر فصل‌ها می‌پردازند و در نهایت مشخص می‌شود مهارت هنرجویان در چه مقاطع تحصیلی مفیدتر است.»

دکتر شاه‌کرمی در پایان، درباره‌ی مبحث پژوهش به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: «سوال اصلی اینجاست که جایگاه پژوهش در سینمای انیمیشن کجاست و چه تعریفی برای آن وجود دارد؟ آیا نویسنده و کارگردان گرایشی دارد تا از پژوهش برای تولید یک اثر بهره ببرند یا خیر؟ پاسخ هر یک از این سوالات می‌تواند زمینه را برای گفتگوی بیشتر اعضای کارگروه فراهم سازد.»

دومین همایش ملی انیمیشن ایران با همراهی آسیفای ایران، انجمن سینمای جوانان ایران، مدرسه ملی سینمای ایران، دانشکده صداوسیما، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه هنر و سازمان منطقه آزاد کیش، طی روزهای ۱۰ تا ۱۳ شهریورماه ۹۴ در جزیره‌ی کیش برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>