سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب
چشم انداز اکران 92/

ویژگی اکران ۹۲ حضور فیلم اولی‌ها است

kaveh-sajadi-hoseini

کارگردان فیلم تلویزیونی «روزی که می‌آید» درخشش فیلمسازان اول را ویژگی بارز اکران سال ۹۲ دانست.

کارگردان فیلم تلویزیونی «روزی که می‌آید» درخشش فیلمسازان اول را ویژگی بارز اکران سال ۹۲ دانست.

کاوه سجادی حسینی درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: چند فیلمنامه اجتماعی داشتم که همه رد شدند ، مشغول نوشتن یک فیلمنامه جدید شدم و منتظرم تا ببینم چه اتفاقی برای آن خواهد افتاد. این متن موضوعی اجتماعی دارد و هنوز مشخص نیست با چه کسانی در تولید آن همکاری داشته باشم، اما به طور قطع همسرم سهیلا گلستانی بازیگر آن خواهد بود و در نوشتن متن از او مشاوره می گیرم.

وی درپاسخ به این سوال که به نظر او سال ۹۲ برای سینمای ایران چگونه خواهد گذشت، گفت: من امسال جشنواره را به درستی دنبال نکردم و فعلا نمی توان هیچ چشم اندازی از سال جدید داشت، اما معتقدم سال ۹۲ فیلم های بهتری نسبت به سال ۹۱ داریم و به خصوص فیلمسازان فیلم اولی حضور موثری در جشنواره خواهند داشت. در یک نگاه کلی اما، به نظرم تنها در صورت یک سیاست گذاری دقیق است که سینمای سال ۹۲ می تواند از رونق برخوردار باشد.

سجادی حسینی در ادامه افزود:  من از کسانی هستم که ترجیح می دهم صبر کنم به امید بهبودی اوضاع و اگر بنا باشد همه سینماگران این رویه را در پیش بگیرند، سینما دچار رکود خواهد شد. در حال حاضر یک خط مشی در ذهن اهالی سینما نقش بسته و همه می‌دانند که چه فیلمنامه هایی ممکن است تصویب شوند  یا با چه تهیه کننده هایی می شود کار کرد. واقعیت این است که گذشته از اینکه سرنوشت یک سال سینمایی بستگی زیادی به سازمان سینمایی دارد، شاید باز هم نتوان بر مبنای شرایط موجود چیزی را حدس زد، کما اینکه سال گذشته هیچکس فکر نمی کرد جشنواره امسال قرار است به این شکل رقم بخورد.