سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب

منوچهر هادی:جشنواره یاس فرصتی برای سرمایه‌گذاری روی استعدادهاست

manoochehr-hadi

منوچهر هادی گفت: می‌توان گفت جشنواره‌های سینمایی محلی برای کشف استعدادهایی است که می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

منوچهر هادی با اشاره به گسترده‌تر شدن رقابت‌ها در جشنواره‌های فیلم گفت: می‌توان گفت جشنواره‌های سینمایی محلی برای کشف استعدادهایی است که می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

سوره سینما – منوچهر هادی نویسنده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با ستاد خبری سومین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی یاس یادآور شد: پرداختن و توجه به فیلم‌های ویدیویی باعث اشتغال‌زایی گسترده در سینما می‌شود و برگزاری جشنواره ای تخصصی چون فیلم یاس سبب می‌شود که تنها به کمیت آثار این حوزه توجه نشود و بحث کیفی نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کارگردان «من سالوادور نیستم» ادامه داد: معتقدم اگر به فیلم‌ها و فیلم‌سازان این حوزه توجه شود ، اتفاق بسیار خوبی در عرصه شبکه نمایش خانگی می‌افتد.همچنان که فیلمسازان خلاق زیادی هستند که کارشان را با تولید فیلم ویدیویی آغاز کردند.

این کارگردان که سریال « آمین » از او به زودی روی آنتن شبکه یک سیما می‌‌رود، جشنواره فیلم ویدیویی را محلی برای رقابت فیلمسازان خواند و عنوان کرد:جشنواره فیلم یاس رقابت‌ها را گسترده‌تر و سنگین‌تر می‌کند و این باعث می‌شود که فیلمسازان به جنبه‌های هنری و تکنیکی کارشان بیشتر اهمیت دهند. این جشنواره‌ها محل کشف استعداد هاست.استعدادهایی که باید بر روی آنها سرمایه گذاری کرد.

کارگردان فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» با اشاره به شرایط ساخت فیلم های ویدیویی گفت: فیلم‌های ویدیویی با بودجه کمتری نسبت به آثار بلند سینمایی ساخته میشوند و این خود یک فرصت برای فیلمسازان جوان است که بتوانند در این زمینه با ساخت فیلمهای کم‌هزینه‌تر به آزمون و خطا دست بزنند.هرچند که جشنواره محل آزمون و خطا نیست و قطعا هیئت انتخاب آثار، بهترین فیلمها را در بخش‌های مختلف جشنواره انتخاب می کنند.

کارگردان «زندگی جای دیگری است» با بیان اینکه بخش بین‌الملل جشنواره از بخش‌های مهم و تاثیرگذار است، توضیح داد: برگزاری این بخش باعث می‌شود تا نگاه‌های دیگر فیلمسازان به سمت سینمای ایران باشد. بخش بین‌الملل در صورت برگزاری درست می‌تواند، تجربه‌ها و افق‌های دید بهتری را برای بخش نمایش خانگی ایران به ارمغان بیاورد. این یک فرصت خوب برای فیلمسازان است تا نگاه آنها با توجه به نقاط قوت‌شان و همگام با صنعت فیلمسازی دنیا، به روز شود.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس اول تا ششم مهر ماه سال جاری در استان مازندران برگزار می‌شود.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>