سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ اسفند ۱۳۹۱ در ۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب
تقدیر صدرعاملی از کارگردان «تاج محل»/

درویش: اقباشاوی فقر را می‌‎شناسد و به دنبال سینمای عافیت طلب نیست

darvish-danesh

در ششمین جشن کانون دستیار کارگردانان با حضور اهالی سینما از دو فیلم «تاج محل» و «خسته نباشید» محصول حوزه هنری تقدیر شد.

در ششمین جشن کانون دستیار کارگردانان با حضور اهالی سینما از دو فیلم «تاج محل» و «خسته نباشید» محصول حوزه هنری تقدیر شد.

سوره سینما- جمعه شب ۱۱ اسفندماه ششمین جشن کانون برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران با تقدیر از سازندگان فیلم‌های سینمایی «دهلیز»،«او خوب سنگ می‌زند»، «تاج محل»، «خسته نباشید» و «سر به مهر» برگزار شد. در این مراسم هادی مقدم دوست برای ساخت فیلم‌ سینمایی «سر به مهر» از فرشته طائرپور دریافت کرد. رسول صدرعاملی برای اهدای جایزه دانش اقباشاوی برای ساخت فیلم سینمایی «تاج محل» روی صحنه رفت.

وی گفت: من دانش اقباشاوی را از سال‌ها پیش وقتی در آبادان داور جشنواره فیلم کوتاه بودم با دیدن فیلم‌های کوتاهش می‌شناسم. از فیلم‌هایش مشخص بود دانا و آگاه است و می‌تواند فیلمساز خوبی باشد. ولی فیلمساز بزرگ‌ شدن را تاریخ و روند فیلمسازی آینده او مشخص می‌کند. صدرعاملی جایزه‌ اقباشاوی کارگردان و رضا میرکریمی تهیه‌کننده این فیلم را برای ساخت فیلم سینمایی «تاج محل» اهدا کرد. در بخش دیگری از مراسم مازیار میری کارگردان فیلم‌ سینمایی «حوض نقاشی» روی صحنه رفت و جایزه سازندگان فیلم سینمایی «خسته نباشید» را اهدا کرد.

رضا میرکریمی پس از دریافت جایزه از دلتنگی‌ برای خانه سینما گفت و از ساخت هر دو فیلم «تاج محل» و «خسته نباشید» ابراز رضایت کرد و انتخاب دو کارگردان خوب از ابتدای شروع این دو فیلم را مزیت تولیدی آنها برای رسیدن به شرایطی با آرامش و آسانتر کردن کار دانست. بعد ازاهدای جایزه سازندگان «خسته نباشید» احمدرضا درویش روی صحنه آمد تا جایزه فیلم سینمایی «دهلیز» به کارگردانی بهروز شعیبی را اهدا کند. درویش قبل از اهدای جایزه شعیبی تمایل داشت درباره دانش اقباشاوی که در فیلم‌های سینمایی «دوئل» و «روز رستاخیر» به عنوان دستیار کارگردان با وی همکاری داشته است صحبت‌هایی کند وی گفت: رابطه من با دانش به سرزمین خون و آتش یعنی آبادان مربوط است. او علاوه بر استعدادی که دارد فقط اهل خلاقیت و سینما نیست. خیلی مهم است که آدم بداند هویتش از کجاست. درد و فقر را می‌شناسد. دغدغمند است و به دنبال سینمای عافیت طلب نیست. او که با کارگردان مهمی مانند حاتمی کیا و صدرعاملی همکاری کرده خوب است که در «تاج محل» نیز افتخار همکاری با رضامیرکریمی را داشته است.

کارگردان فیلم سینمایی «دوئل» در بخش‌های بعدی صحبت‌هایش از وضعیت کنونی سینما و روند آن صحبت کرد. جایزه بهروز شعیبی و محمود رضوی برای ساخت فیلم سینمایی «دهلیز» توسط احمدرضا درویش و محمدمهدی عسگرپور اهدا شد. بعد از آن فرهاد توحیدی روی صحنه رفت و از بازگشایی دوباره خانه سینما ابراز امیدواری کرد. در بخش‌هایی از این مراسم تعدادی از اعضای کانون برنامه‌ریزان و دستیاران سینمای ایران روی صحنه آمدند و سخنان کوتاهی را درباره وضعیت سینما و این کانون ارائه دادند.

رویا تیموریان،‌ مسعود رایگان، سامان مقدم، مرضیه برومند،‌ محمدرضا عباسیان، سیدجمال ساداتیان، علیرضا داودنژاد، هانیه توسلی، رضا عطاران، محمدمهدی عسگرپور، فرهاد توحیدی، افشین هاشمی، ابراهیم اصغری، غلامرضا موسوی، فرشته طائرپور، رضا میرکریمی، و … در این مراسم حضور داشتند.