سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۲ ق.ظ چاپ مطلب

۴۷۳ فیلم کوتاه برای نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان سراسر کشور

olampiad-nojavan

۴۷۳ فیلم کوتاه توسط نوجوانان در ۵۹ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده است.

۴۷۳ فیلم کوتاه توسط نوجوانان در ۵۹ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده است.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، با انتشار فراخوان نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان سراسر کشور توسط سازمان سینمای و سمعی بصری، بنیاد سینمای فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران در ۱۰ تیر ۱۳۹۴، هم‌زمان در ۵۹ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور کارگروه‌های اجرای المپیاد تشکیل شدند. کارگروه‌هایی متشکل از سه عضو که وظیفه بررسی و ارزیابی طرح‌های ارائه‌شده از سوی نوجوانان ثبت نام شده در المپیاد را بر عهده داشتند.

در نهایت طرح‌های انتخاب شده با ارائه مشاوره‌ها و آموزش‌های موردنیاز به مرحله تولید رسیدند. در مرحله تولید آثار با مشاوره و راهنمایی مشاوران تعیین‌شده از سوی کارگروه‌ها نوجوانان اقدام به تولید آثار خود در چهار قالب داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه‌گرا کردند. دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران علاوه بر ارائه این خدمات نرم‌افزاری در خصوص ارائه تجهیزات لازم جهت تولید فیلم‌ها و نیز تسهیل روند فیلم‌سازی برای نوجوانان همراه نوجوانان فیلم‌ساز بودند.

در نهایت آثار تولید شده که بالغ‌بر ۴۷۳ فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه‌گرا بودند به ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران ارسال شدند. از بین این آثار نیز توسط کارگروه‌های استانی تعداد ۹۱ فیلم کوتاه به‌عنوان فیلم‌های برگزیده معرفی شدند.

از این‌ بین استان اردبیل با ۱۰ فیلم کوتاه، استان گلستان با ۳۹ فیلم کوتاه، استان قزوین با ۱۰ فیلم کوتاه، استان تهران با ۳۸ قیلم کوتاه، استان آذربایجان شرقی با ۱۶ فیلم کوتاه، استان چهارمحال و بختیاری با ۱۰ فیلم کوتاه، استان آذربایجان غربی با ۱۶ فیلم کوتاه، استان کردستان با ۱۴ فیلم کوتاه، استان زنجان با ۷ فیلم کوتاه، استان یزد با ۷ فیلم کوتاه، استان کرمانشاه با ۸ فیلم کوتاه، استان خراسان رضوی با ۲۲ فیلم کوتاه، استان خراسان شمالی با ۱۰ فیلم کوتاه، استان سیستان و بلوچستان با ۱۲ فیلم کوتاه، استان هرمزگان با ۹ فیلم کوتاه، استان لرستان با ۲۰ فیلم کوتاه، استان البرز با ۱۴ فیلم کوتاه، استان همدان با ۵۴ فیلم کوتاه، استان مازندران با ۹ فیلم کوتاه، استان خوزستان با ۱۴ فیلم کوتاه، استان اصفهان با ۵۱ فیلم کوتاه، استان بوشهر با ۸ فیلم کوتاه، استان کرمان با ۱۳ فیلم کوتاه، استان قم با ۱۲ فیلم کوتاه، استان خراسان جنوبی با ۴ فیلم کوتاه، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶ فیلم کوتاه، استان سمنان با ۵ فیلم کوتاه، استان فارس با ۳ فیلم کوتاه استان ایلام با ۳ فیلم کوتاه، استان مرکزی با ۸ فیلم کوتاه، استان گیلان با ۲۱ فیلم کوتاه آمار تعداد فیلم‌های کوتاه تولید شده در نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان سراسر کشور را تشکیل می‌دهند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>