سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ شهریور ۱۳۹۴ در ۱:۴۲ ب.ظ چاپ مطلب

رحمان‌دوست: بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح اضافه شود

rahmandoost

مصطفی رحمان‌دوست درخواست کرد که بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح اضافه شود.

مصطفی رحمان‌دوست در نشست هم‌اندیشی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح در خواست کرد که بخش فیلم‌های کودکان و نوجوانان به جشنواره اضافه شود.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم محمد(ص) پیامبر صلح، مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت» شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان به عنوان اولین میهمان نشست‌های هم‌اندیشی جشنواره با بیان این پیشنهاد گفت: لازم است با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رایزنی شود و فضای همکاری مناسبی را براساس موضوع و مضمون جشنواره برای گروه‌های سنی پایین(کودکان و نوجوانان) فراهم نمایید.

وی ادامه داد: تا آن‌جایی که بنده اطلاع دارم ۸۱۰ کتابخانه کودک در سطح کشور داریم که قرار بود در این مراکز فیلم و تئاتر هم اجرا شود و معتقدم تعامل جشنواره محمد(ص) با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باعث می‌شود هم ابعاد جشنواره گسترش کند و هم یک گروه وسیعی را بیدار کنید و مشارکت دهید.

رحمان دوست تاکنون بیش از یکصدوشصت اثرش به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده‌ و تیراژ کتاب‌هایش به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد پیشنهاد داد: کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان با همکاری جشنواره بیاید جشنواره‌ای داخلی در سطح مراکز خودش برگزار نماید و فراخوان بفرستد برای تمام اعضایش در مراکز و کتابخانه‌های سراسر کشور که با موبایل یا سایر امکانات فیلم بسازند و سپس ۲۰ عنوان فیلم برگزیده را برای جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح بفرستند.

وی تصریح کرد: بخش کودک و نوجوان به ساختار جشنواره اضافه شود. این یک کار اساسی و زیربنایی است و باعث می‌شود کودکان و نوجوانان بیشتر با آن حضرت آشنا گردند.

این نویسنده صاحب نام معاصر که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزد دریافت جایزه آسترید لینگرن در سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد و کتاب “بچه ها و پیامبر”ش تاکنون ۲۷ بار تجدید چاپ شده است خاطرنشان ساخت: حرکت جشنواره محمد(ص) نیازمند راهبرد بین‌المللی است و شایسته است جهان بیدار شود و با عظمت و شخصیت و نظام اخلاقی و سیمای مهربان، نورانی و صلح دوست آن حضرت آشنا شود.

وی اضافه کرد: کشور مغرب و آفریقای جنوبی ظرفیت‌های بالایی برای ساخت فیلم و مستند با این مضامین را دارد. زمانی که داور جشنواره تئاتر آفریقا بودم یک محقق شیعی در مغرب می گفت: کاری که امام حسین(ع) با نبرد و مقاومتش برای ایرانیان و کشورهای اطراف کرد، امام حسن(ع) با صلحش برای مردم اینجا انجام داده است.

از دیگاه وی در آفریقای شمالی هم قطعا خیلی فیلم با مضمون تعالیم پیامبر اسلام ساخته شده و می‌شود. برخلاف اروپایی‌ها که بیشتر پولکی هستند بسیاری از مستندسازان و هنرمندان کشورهای آفریقایی و جهان اسلام از سر عشق در این زمینه ها ورود می‌کنند.

رحمان دوست تصریح کرد: بدون تردید اگر در حوزه بین‌الملل جدی‌تر ورود کنید در کشورهای مسلمان و نیمه مسلمان این بضاعت و ظرفیت وجود دارد که فیلم‌های زیادی بسازند تا حدی که بعدها بتوانند در خود این کشورها جشنواره‌ای با این موضوع برگزار نمایند.

وی پیشنهاد داد: وزارت ارشاد برگزیده‌های این جشنواره را در آن کشورها در قالب هفته فیلم یا عنوان دیگری به نمایش بگذارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>