سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۴ در ۹:۰۷ ق.ظ چاپ مطلب
امام‌جمعه شهر آبسرد:

علت رکود سینما، فاصله فیلم‌سازان از دغدغه‌های مردم است

ammar-festival2

فاصله گرفتن فیلم‌ها و فیلم‌سازان از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی، موجب شده است مردم، چندان رغبتی به سینما رفتن و تماشای فیلم نداشته باشند.

فاصله گرفتن فیلم‌ها و فیلم‌سازان از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی، موجب شده است مردم، چندان رغبتی به سینما رفتن و تماشای فیلم نداشته باشند.

به گزارش سوره سینما ، حجت الاسلام میرشریفی، امام جمعه آبسرد از توابع شهرستان دماوند استان تهران، در گفت‌گو با «عمارفیلم» با تحسین ایده اکران فیلم‌های عمار در مساجد، گفت: تریبون‌های نماز جمعه کشور، ظرفیت‌های زیادی برای نمایش فیلم و معرفی آثار ارزشی به مردم دارند و این کار، فرصت بسیار خوبی برای فرهنگ‌سازی نماز در بین جوانان و جذب آنان به مساجد است.

وی با اشاره به برخی سریال‌های تلویزیونی، بیان کرد: متاسفانه برخی سریال‌ها و فیلم‌هایی که با بودجه بیت المال هم تولید می‌شوند، بجای این‌که عزت و اقتدار کشور را نشان دهند، به تخریب چهره نظام می‌پردازند و جای تعجب دارد که چنین سریال‌ها و فیلم‌هایی براحتی، اجازه پخش هم می‌گیرند.

امام جمعه آبسرد در همین‌باره افزود: زمانی که از مسئولان درباره پخش چنین فیلم‌هایی، انتقاد می‌کنیم، این‌طور توجیه می‌کنند که بایستی همه طیف‌های جامعه را جذب کنیم!

میرشریفی ادمه داد: به دلیل فاصله گرفتن فیلم‌ها و فیلم‌سازان از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی، بیش‌تر مردم بخصوص در شهرهای کوچک، چندان رغبتی به سینما رفتن و تماشای فیلم‌های سینمایی ندارند که همین مسئله گاهی هم منجر به تعطیلی سینماها شده است و تنها سینمای شهرستان دماوند هم به همین دلیل، در کمتر از یک سال از زمان افتتاحش تعطیل شد.

وی بیان کرد: فیلم‌ها، ظرفیت خوبی برای نمایش و ترویج ارزش‌های اسلامی و دینی هستند که اگر این موارد، از طرف فیلم‌سازان مورد توجه قرار گیرد، مطمئنا مردم هم از آن‌ها استقبال خواهند کرد.

حجت الاسلام میرشریفی در پایان با اشاره به پراکندگی مساجد در شهر آبسرد و حومه آن، گفت: متاسفانه تاکنون به خاطر مشکل تامین وسایل و تجهیزات، موفق به اکران فیلم‌های جشنواره عمار در نماز جمعه، نشدیم اما در تلاش هستیم که با همکاری و کمک نهادهای مردمی منطقه، این فیلم‌ها را به نمایش درآوریم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>