سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب

مستند «اهالی خیابان یکطرفه» به بخش مسابقه جشنواره مردم‌شناسی ارمنستان راه یافت

ahali-khaban-yek-tarafe

فیلم مستند «اهالی خیابان یکطرفه» به کارگردانی مهدی باقری در جشنواره بین‌المللی مردم‌شناسی ارمنستان روی پرده می‌رود.

فیلم مستند «اهالی خیابان یکطرفه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مهدی باقری که روایتی از خیابان قوام‌السلطنه قبلی یا سی‌تیر فعلی است، در جشنواره بین‌المللی مردم‌شناسی ارمنستان روی پرده می‌رود.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی مردم‌شناسی «درخت زردآلو» طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ مهرماه ۹۴ در شهر ایروان ارمنستان برگزار خواهد شد و فیلم مستند «اهالی خیابان یکطرفه» ساخته «مهدی باقری» در بخش مسابقه‌ی جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل این جشنواره، ۱۶ فیلم مستند از کشورهای ایران، ارمنستان، لهستان، جمهوری‌چک، استونی و… به رقابت با هم می‌پردازند.

فیلم مستند «اهالی خیابان یکطرفه» دارای دو بخش است؛ یکی بخش تاریخ اجتماعی- سیاسی خیابان سی‌تیر و دیگری پیرامون کاراکترهایی است که در آن خیابان زندگی می‌کنند. در واقع خاطرات افرادی که در این منطقه روزگار گذارنده‌اند و برخی هم از چهره‌های شناخته شده‌ و از ادیان مختلف هستند، بازگو می‌شود.

عوامل تولید مستند «اهالی خیابان یکطرفه» عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: مهدی باقری/ تصویربردار: رضا تیموری/ صدابردار: حسن شبانکاره/ تدوین: فرحناز شریفی/ دستیار کارگردان: سحر غلامی/ مدیر تولید: مهران باقری/ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

پیش از این، مهدی باقری با مستند «اهالی خیابان یکطرفه»، در بخش ویژه‌ی «ارامنه، نگاه از درون و بیرون» دوازدهمین دوره جشنواره زردآلوی طلایی که اواخر تیرماه ۹۴ در ارمنستان برگزار شده بود نیز شرکت داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>