سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۳۹۴ در ۹:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب

جایزه بزرگ جشنواره بغداد به «رستاخیز» رسید

rastakhiz-baghdad

فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش جایزه بزرگ جشنواره بین المللی فیلم بغداد را دریافت کرد.

فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش جایزه بزرگ جشنواره بین المللی فیلم بغداد را دریافت کرد.

سوره سینما – به گزارش مهر، هفتمین جشنواره بین المللی فیلم بغداد امروز ۱۳ مهرماه با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد و جایزه بزرگ این فستیوال به فیلم «رستاخیز» تعلق گرفت.

احمدرضا درویش ضمن سپاس از هیات داوران و مدیران این جشنواره با آرزوی صلح و فرهنگ برای تمامی کشورهای اسلامی و جهان این جایزه را به جان باختگان در فاجعه «منا» تقدیم کرد.

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم بغداد با دعوت رسمی معاون وزیر فرهنگ عراق میزبان احمدرضا درویش کارگردان و تقی علیقلی زاده تهیه کننده فیلم «رستاخیز» بود تا این فیلم در افتتاحیه این جشنواره به نمایش درآید.

فستیوال بین المللی فیلم بغداد با این عنوان که افتتاحیه این جشنواره با فیلم «القربان» خواهد بود و این فیلم تاریخی با حضور کارگردان و تهیه کننده آن برای نخستین بار در جهان عرب اکران خواهد شد به استقبال احمدرضا درویش و این فیلم رفت.

افتتاحیه فستیوال فیلم بغداد، اولین اکران رسمی فیلم «رستاخیز» در کشور عراق و در جهان عرب بود.

این فیلم تاریخی مذهبی دارای نسخه‌هایی با دوبله به زبان های مختلف از جمله دوبله عربی و فرانسه همراه با زیرنویس انگلیسی است.

در فیلم سینمایی «رستاخیز» هفت بازیگر جهان عرب حضور دارند که اسامی آنها به این شرح است: جمال سلیمان و رضوان عقیلی از سوریه، داوود حسین از کویت، جواد الشکرچی از عراق، طلحت حمدی از سوریه، فواز سرور و فادی ابراهیم از لبنان.

استفان واربک آهنگساز اُسکار گرفته این فیلم، موسیقی «رستاخیز» را به همراه ارکستر سمفونیک بلژیک ساخته است و جرمی پرایز، دن جانسون، ریچارد کانوی از صداگذاران فیلم هستند، مراحل فنی فیلم «رستاخیز» در استودیو مولینر لندن کار شده است.

تدوین این فیلم را طریق انوار انجام داده که نامزد اسکار ۲۰۱۰ برای فیلم «سخنرانی پادشاه» بوده است.

فیلم «رستاخیز» با دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز در سینماهای تهران روی پرده رفت ولی به دستور همین وزارتخانه در پایان نخستین روز اکرانش در تاریخ ۲۴ تیرماه از پرده پایین آمد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>