سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب

نشست خبری جشنواره «مدرسه عشق» برگزار شد

madrese-eshgh

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری جشنواره «مدرسه عشق» گفت: سال گذشته ۳۴ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری جشنواره «مدرسه عشق» گفت: سال گذشته ۳۴ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است.

سوره سینما – به گزارش خبرنگار جشنواره «مدرسه عشق» سردار عبدالرضا آزادی در نشست خبری چهارمین جشنواره «مدرسه عشق» با تسلیت شهادت سردار حسین همدانی گفت: این جشنواره برای تقویت، شناسایی و هویت بخشی به آثار فرهنگی و هنری ۴۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سراسر کشور برگزار می شود. در حقیقت بسیج بعد از دفاع مقدس اهتمام اصلی خود را در حرکت ها و فعالیت های فرهنگی قرار داده است؛ چرا که دشمن بعد از پایان دفاع مقدس جبهه نرم و جنگ فرهنگی را در برابر ما گشوده است و طبیعتا در این عرصه بسیجیان باید از ابزار و زبان هنر و فرهنگ به گسترش ارزش ها و حقایق انقلاب اسلامی به ملت و دنیا بپردازد.

وی ادامه داد: بعد از یک دهه فعالیت خوب و ارزشمند بسیجیان در عرصه جنگ نرم امروز احساس کردیم که فرصت خوبی است تا با برگزاری جشنواره به معرفی و ارزیابی محصولات فرهنگی و هنری بسیجیان بپردازیم، طبیعتا جشنواره «مدرسه عشق» به بالندگی بیشتر بسیجیان کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه جشنواره «مدرسه عشق» از سال ۱۳۹۱ برگزار شده است، افزود: امسال چهارمین دوره این جشنواره را برگزار می کنیم و فراخوان آن نیز از ابتدای هفته دفاع مقدس منتشر شده و برای همه پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر کشور ارسال شده است.

سردار آزادی تصریح کرد: فراخوان و جمع آوری آثار این جشنواره تا اواسط آبان ماه در رده های مختلف بسیج در سراسر کشور ادامه دارد.

وی افزود: جشنواره «مدرسه عشق» امسال در ۶ بخش هنرهای تصویری و نمایشی که شامل فیلم مستند، فیلم داستانی، فیلمنامه نویسی، تئاتر، فیلم کوتاه موبایلی و طرح فیلم، بخش هنرهای تجسمی شامل خط، نقاشی و خط نقاشی، پوستر و تراکت، عکس، طراحی گرافیک، کاریکاتور، تندیس و اینفوگرافی، بخش نشر شامل نشریات، کتاب، رسانه های دیجتیال، ایده پردازی روش های ترویج کتابخوانی، بخش حوزه موسیقی و سرود شامل سرود، آواها و موسیقی انقلابی، تواشیح، ابتهال و همخوانی، فتوکلیپ و نماهنگ، تیزر و مداحی، بخش پویانمایی و بازی های رایانه ای شامل نرم افزارهای چند رسانه ای، بازی های رایانه ای، پونمایی و ایده و فیلمنامه پویانمایی، بخش نوآوری و ابتکارات شامل طراحی های سن و دکور مراسم و فضاسازی ابتکاری، تابلوهای اعلانات، مراسم های مناسبتی با ایده های نو، ایده های نو برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: جشنواره «مدرسه عشق» جزو جشنواره هایی است که به ندرت همه عرصه های فرهنگی و هنری را شامل می شود؛ چرا که معتقدیم هنرمندان بسیجی استعدادهای بالقوه ای دارند؛ البته همه رده های پایگاه های مقاومت بسیج شامل خواهران و برادران می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

سردار آزادی به نحوه شرکت در این جشنواره اشاره و تصریح کرد: علاقه مندان می توانند به ۳ روش در این جشنواره شرکت کنند که بهترین روش آن ارسال آثار به سایت مرکزی جشنواره به آدرس www.madreseheshgh.ir است؛ چرا که از این طریق برای اثر ارسال شده کد ارائه می شود و بسیجیان می توانند در تمام مراحل جشنواره اثر خود را ردیابی کنند.

وی افزود: همچنین بسیجیان می توانند آثار خود را پایگاه های های مقاومت خود و همچنین به آدرس پستی جشنواره به شماره ۱۵۸۳۹۸۸۱۳۳ ارسال کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین گفت: داوری آثار به صورت متمرکز و در تهران در همه بخش ها انجام خواهد شد و احساس می کنیم بسیجیان از این طریق انگیزه بیشتری پیدا خواهند کرد و امیدواریم در هفته بسیج و یا با یک فاصله بسیار کوتاه در آذر ماه کار داوری آثار انجام شود.

سردار آزادی تصریح کرد: آثار برگزیده در دو سطح استانی و کشوری تقدیر خواهند شد؛ البته باید این نکته را هم یادآور شد که بسیجیان استقبال خوبی از این جشنواره کرده اند به گونه ای که طی سال گذشته ۳۴ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است.

وی ادامه داد: آثاری که جزو برگزیدگان این جشنواره انتخاب می شوند در صورت داشتن شرایط تکثیر در مناسبت های مختلف تکثیر خواهند شد و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین به موضوع برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: موضوع این جشنواره در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ و تفکر بسیج است و امیدواریم امسال نیز شاهد حضور پرشور بسیجیان در این جشنواره باشیم.

سردار آزادی اظهار داشت: تصور می کنیم که بسیجیان در بخش آخر جشنواره یعنی بخش نوآوری و ابتکارات بتوانند آثار خوبی را ارائه دهند که قطعا از آنها الگوسازی خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای آثار برگزیده در بخش های مختلف سکه بهار آزادی و به ترتیب برای نفرات دوم و سوم نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی در نظر گرفته ایم؛ البته جایزه ویژه سفر عتبات عالیات نیز برای برگزیده بخش نورآوری و ابتکارات در نظر گرفته ایم.

گفتنی است، در پایان مراسم از پوستر چهارمین جشنواره «مدرسه عشق» با حضور سردار آزادی رونمایی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>