سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۳۹۴ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

مستند «تعزیه روستای دارایی» آماده نمایش می‌شود

tazie-darayee

مستند «تعزیه روستای دارایی» به کارگردانی سهیل متانی ایوکی که آیین تعزیه در روستای دارایی از توابع استان لرستان را به تصویر می‌کشد، بزودی آماده نمایش عمومی خواهد شد.

مستند «تعزیه روستای دارایی» به کارگردانی سهیل متانی ایوکی که آیین تعزیه در روستای دارایی از توابع استان لرستان را به تصویر می‌کشد، بزودی آماده نمایش عمومی خواهد شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این آیین مذهبی که در چند پرده اجرا می‌شود، گروه بزرگ تعزیه روستای دارایی تعزیه‌خوانی کرده و در پایان مراسم خیمه‌های برپاشده را آتش می‌زنند. این مراسم یکی از پُرمخاطب‌ترین مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در استان لرستان است و در محرم هر سال تعداد زیادی از مردم سایر نقاط ایران هم برای دیدن این مراسم، به روستای دارایی می‌روند.

به گفته کارگردان، نکته مهم مستند «تعزیه روستای دارایی» علاقه مردم به دیدن آیین تعزیه و پرده آخر آن است.

گفتنی است که مستند «تعزیه روستای دارایی» به مدت ۳۰ دقیقه تهیه شده است. از عوامل تولید این فیلم می‌توان به سهیل متانی ایوکی (پژوهشگر، تهیه‌کننده و کارگردان)، آناهیتا معصومی و آیدین معصومی (تصویربرداران)، علیرضا عزیزی (صدابرادار)، رضا پروین‌نژاد (امور اجرایی و تدارکات) و قانع متانی (دستیار کارگردان) اشاره کرد.

مستند «تعزیه روستای دارایی» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>